Blog > Komentarze do wpisu

RPA, fajny kraj

Byliśmy kiedyś w kinie na filmie "Bucket List". Ciepły film z Jackiem Nicholsonem i Morganem Freemanem o dwóch facetach umierających na raka, którzy tworzą listę rzeczy, które chcieliby zdążyć zrobić przed śmiercią. A potem wprowadzają tę listę w życie.

Zrobiłem sobie wtedy swoją własną Bucket List. Jednym z punktów, które się na niej pojawiły było: pojechać na Mundial. Bo przecież nigdy w życiu nie byłem na meczu MŚ.

Film miał swoją premierę w 2007 roku więc na Niemcy już nie było jak się załapać. Rok później przypadkiem udało się pojechać z synem na mecz Polska - Chorwacja. Nie Mundial, tylko Euro. Mecz już prawie o pietruszkę. Ale i tak było superfajnie.

Pierwsza szansa, żeby jechać na Mundial - za rok. Awansują Polacy, czy nie - trzeba jechać - pomyślałem. Mundial daleko więc może będzie łatwiej o bilety.

Hm, właśnie mi przeszło.

Trzy przypadki z ostatniego miesiąca:

6 czerwca: Polska gra mecz towarzyski z reprezentacją RPA. Złodzieje wdarli się i splądrowali pokój Leo Beenhakkera w hotelu w Kapsztadzie, gdzie mieszkała reprezentacja Polski.

18 czerwca: Egipt gra w Pucharze Konfederacji z Włochami. Osiąga największy sukces w historii afrykańskiego futbolu - wygrywając z Mistrzami Świata 1-0. Po powrocie do hotelu w Johannesburgu okazuje się, że piłkarze Egiptu zostali okradzeni. Podczas spotkania złodzieje weszli do pokojów zawodników i zabrali wszystkie pieniądze jakie znaleźli. Inna wersja twierdzi, że Egipcjan okradły... prostytutki, z którymi świętowali zwycięstwo.

21 czerwca: Podczas Pucharu Konfederacji piłkarze Brazylii relaksują się na safari. Tymczasem z jednego z pokoi w hotelu na przedmieściach Pretorii, w którym mieszkają giną ciuchy i pieniędze.

Zwracamy uwagę na fakt, że Beenhakker i reprezentacje Egiptu oraz Brazylii spali zapewne nie w przydrożnych hotelach, tylko w najlepszych hotelach w mieście. Czyli najlepsze hotele w mieście nie są w stanie zapewnić swoim gościom bezpieczeństwa.

My nie jedziemy ale może pojedzie Obama. Tako rzecze Sepp Blatter: "He accepted [the invite]. But you know that heads of state are extremely busy. Hopefully his schedule will allow him to attend." Ciekawe, czy jego też uda się okraść.

Aha, potem przeczytałem jeszcze, że co czwarty mężczyzna w RPA przyznaje się do popełnienia gwałtu. Co dziesiąty dopuścił się gwałtu po raz pierwszy, nie mając jeszcze dziesięciu lat. A prawie połowa z tych, którzy się przyznali do gwałtu, dokonała tego czynu przynajmniej dwukrotnie.

Mundial 2014 w Brazylii, tam podobno też nie jest przesadnie bezpiecznie.

Pozostaje czekać na Mundiale 2018/2022. Kandydują Australia, Anglia, Indonezja, Japonia, Katar, Meksyk, Rosja, Korea Płd., USA, Belgia z Holandią i Luksemburgiem oraz Hiszpania z Portugalią. Kibicujemy Anglii albo Półwyspowi Iberyjskiemu.

Typuj Puchar Konfederacji na bwin.com! Zarejestruj się i zgarnij bonus!

wtorek, 23 czerwca 2009, mrpw

Komentarze
2009/06/23 23:46:39
...czyli na złość wygra Indonezja albo Ruscy ;]
-
2009/06/23 23:49:56
Trzeba było na "Pukając do nieba bram" iść, to byście już trzy mundiale do załapania się na nie mieli do tej pory ;)
-
2009/06/23 23:50:54
I tak Btw., jeżeli 3 notki dziennie się utrzymają to zmienię zdanie co do końca FPK w GW ;]
-
Gość: kajet, chello089077239027.chello.pl
2009/06/23 23:56:31
MRPW, przyhamujcie trochę. Byłem w RPA 2 razy, w sumie ponad miesiąc, i nigdy nic się nie stało. Spałem w kilku różnych hostelach, w tym w dużym mieście (Kapsztadzie), w którym spędziłem 2 tygodnie. A jakiś kretyński sondaż - dajcie spokój! OK, przestępczość należy do największych na świecie, szczególnie z użyciem broni i w ogóle przemocy - ale po prostu trzeba wiedzieć, gdzie i kiedy i z kim się chodzi. I nie epatować swoim bogactwem.
-
Gość: kajet, chello089077239027.chello.pl
2009/06/23 23:59:45
btw, boicie się jechać do... Brazylii?
a że notki są, fajnie.
-
Gość: gonzo, aana145.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/24 00:01:08
Panowie, seks z krokodylem to nie jest gwałt, tylko ryzyko :D
-
2009/06/24 00:07:42
a co to będzie jak okradną organizatorów z piłek albo nie daj Bóg w nocy przed finałem ukradną puchar?:D hehehhehehe
-
Gość: sho, 159-goc-30.acn.waw.pl
2009/06/24 00:27:11
Panowie, odeszliście z GazWybu i od razu niepoprawny politycznie wpis wysmażacie:) Czyżbyście oddech świeżego powietrza złapali po opuszczeniu ponurego gmachu na Czerskiej?:)

W każdym razie, powodzenia na nowej drodze życia:)
-
Gość: gianizola, dgs241.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/24 00:45:09
milo patrzec jak blogujecie z taka aktywnoscia;-)

niezaleznie od tego ze mysle ze troche apokaliptycznie przedstawiacie sytuacje w RPA. jak bylem w podstawowce to ktos ukradl popiersie michala kajki. na przerwie. popiersie mialo ze sto kilo i bylo calkiem spore. od tego momentu wierze ze polak potrafi;-)
-
2009/06/24 00:50:09
Jakbym mial w ogole mozliwosc pojechac do takich krajow jak RPA czy Brazylia, to na pewno nie po to, zeby ogladac kopana. Porazka jechac w tak dalekie strony po to, zeby ogladac jakies mecze ;)
-
Gość: settler, 211-189.compnet.com.pl
2009/06/24 01:05:15
cos w tym RPA jest. Moj wujek wiosna wrocil z 3-miesiecznego kontraktu wlasnie w RPA bez telefonu komorkowego i cieszyl sie ze nie zabral za soba laptopa, bo dwom jego kolegom laptopy ukradli. Spali w 3-gwiazdkowym hotelu w port elizabeth. Policja nic nie wie. Oni doszli do wniosku ze to sprzataczki pladruja pokoje, ale za reke nikt nikogo nie chwycil...
-
2009/06/24 01:17:26
Kiedys czytalem reportaz Wojciecha Jagielskiego, w ktorym pisal, ze podczas pobytu w Suazi zostal nieprzyjemnie ograbiony z drogiego sprzetu (nie pamietam - laptop, apart cos w tym stylu). Lokalni mieszkancy powiedzieli mu, ze niech sie cieszy, ze nie jest w sasiednim RPA, bo tam to by go jeszcze na koniec zabili. Albo muzyk reggae Lucky Dube, ktory zginal na ulicach Johannesburga w strasznych okolicznosciach, zastrzelili go w samochodzie, bo nie chcial go oddac, w srodku jechaly z nim jego dzieciaki. Niby pojedyncze historie i niby nie ma co generalizowac, ale z tego co sie czyta, to tam nie tylko nikt nie liczy sie z cudza wlasnoscia, ale tez nikt nie liczy sie z cudzym zyciem. Przestepczosc, ataki na turystow i grabienie ich mienia, to moze byc spory problem w nadchodzacych mistrzostwach.
-
Gość: m, ayx146.internetdsl.tpnet.pl
2009/06/24 01:33:25
Panowie, nawet do kina razem chodzicie;p? To niezdrowe;).
A po drugie... to przeciez nie gwalt, to seks niespodzianka;)
-
Gość: Kam, 123.141.233.220.static.exetel.com.au
2009/06/24 01:54:50
Johanesburg to przeciez "capital of the crime". Gdy mieszkalem w Nowej Zelandii spotkalem tlumy imigrantow z RPA, wyjezdzali masowo. To samo jest w Australii. Mam kilku kumpli ktorzy sie w RPA urodzili a ktorych wlasnie spotkalem pozniej w NZ, opowiadali dzikie historie. Gwalty, napady z bronia na porzadku dziennym, itd. No a do tego wszystkiego AIDS, ktore w RPA rozplenilo sie okrutnie w mijajacej dekadzie. Z tego sobie trzeba zdawac sprawe, ale podrozowac oczywiscie jak najbardziej mozna, ale jest to kraj "podwyzszonego" ryzyka.
-
Gość: aq, ip-79-175-202-145.cable.smsnet.pl
2009/06/24 02:40:55
A ja kibicuję Korei, Japonii, Indonezji i Australii - przynajmniej ludzie pracujący w tych godzinach, w których normalnie rozgrywano by turniejowe spotkania mieli by szanse coś obejrzeć.
-
Gość: t_78, router.cus.pl
2009/06/24 04:59:50
Gdy polacy zawitają do RPA, to dopiero murzynki będą w opałach... Nasi są w stanie "podprowadzić" im nawet Nelsona...:-)
-
Gość: cwaniak, 77-252-109-163.ip.netia.com.pl
2009/06/24 09:21:08
MRPW - jesli jednak zmienicie zdanie to przeczytacie wczesniej artykul:
wiadomosci.onet.pl/1984279,14,item.html . Co do wymienionych zagrozen to chociaz okradzenie przez prostytutki chyba wam nie grozi(?).
-
Gość: Kuba, 41.145.86.24*
2009/06/24 09:50:25
Mieszkam juz w RPA dwa miesace i jest tutaj swietnie. Ani razu mi sie nic nie zdarzylo, fakt ze sa tutaj problemy i kradna, ale w Polsce jest o tyle lepiej, tak samo tobie szybe w samochodzie wybija zeby radio ukrasc. Ale jak idioci jak wy sie bacie przyjechac to dla mnie to nie jest zaden problem. Lepiej ogladac MS w bloku z Babcia chyba nie panowie? W naszym pieknym kraju, oj Polsko.
-
Gość: walczanin, 212-87-13-68.sds.uw.edu.pl
2009/06/24 10:03:57
Tak to bywa w korwinistycznych dystopiach.

@Kuba Sądzisz, że Twój przykład anegdotyczny ("nic mi się nie satło") jest w stanie walczyć ze statystykami?
-
Gość: cwaniak, 77-252-109-163.ip.netia.com.pl
2009/06/24 10:22:05
A ja mieszkam w Polsce od urodzenia i tez jeszcze nikt nigdy mnie nie napadl ani nic mi nikt nie ukradl(co nie oznacza ze mojej rodzinie takiej rzeczy sie nie przytrafily).
-
Gość: dafus, adry237.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/24 10:29:00
Tyle lat pisaliscie dla gazety to powinniscie wiedziec jak media manipuluja ludzmi. Nie byliscie, ale zniechecacie ludzi i to nie peirwszy juz raz. Gratuluje.
-
Gość: normals, chello089078047188.chello.pl
2009/06/24 10:33:07
w zeszłym roku moja mama była w Afryce, ale nie w RPA. Cały czas byli eskortowani z autokaru do hotelu, w miejscach, które oglądali, wchodzili tylko do wybranych sklepów. Jeden gość jak się oddalił o przecznice dalej to ledwo jak wyszedł ze spożywczaka już go otoczyło 20 miejscowych, którzy go puścili w samych gaciach (dosłownie!). Nie wiem dokładnie jak jest w RPA, ale prawie w całej czarnej Afryce biały jest traktowany jak chodzący bankomat, a na dodatek większość ludzi nosi przy sobie broń. I teraz wyobraźmy sobie "kibiców" z Zimbabwe, Ugandy, Etiopi itp. Moim zdaniem podczas tych mistrzostw wielokrotnie dojdzie do rozlewu krwi. Ale obym się jak najbardziej mylił!
-
Gość: Wicked, 188.33.45.3*
2009/06/24 11:24:08
Zawsze byłem przeciwnikiem wszelkiego rodzaju segregacji rasowej, apartheidu, etc ale...trzeba przyznać, że jeśli rządzi biały człowiek (broń Boże nie jestem wyznawcą ideologii wyższości białej rasy), to jednak jako taki porządek jest zachowany. Porównajcie kraje, które były koloniami brytyjskimi, ze stanem jaki jest dzisiaj.
-
Gość: kajet, chello089077239027.chello.pl
2009/06/24 11:47:32
Dochodzę jednak do wniosku, że dla polskich, beztroskich kibiców wyjazd do specyficznego kraju takiego jak RPA może rzeczywiście nie jest dobrym pomysłem. Czy jesteśmy w stanie zaakceptować niepokazywanie na ulicy aparatu fotograficznego, unikanie ulicy po zmroku czy trzymanie się z dala od centrum Johannesburga o każdej porze?

@setller: też byłem w Port Elizabeth (spałem tam 1 noc) - w zwykłym hostelu - i nikt mi nic nie ukradł. A trzymałem w pokoju większość kasy, bo chodząc po mieście wolałem nie mieć ze sobą nic cennego.

@normals: czasem, zamiast robić w portki i słuchać opowieści z niewiadomokąd, warto się gdzieś wybrać i zobaczyć samemu. Podróże nie bolą.

@Wicked: biały człowiek w RPA utworzył pierwsze na świecie obozy koncentracyjne, a do początku lat 90' nowoczesną formę niewolnictwa. Specyficznie pojmowany porządek :)
-
Gość: cwaniak, 77-252-109-163.ip.netia.com.pl
2009/06/24 12:05:04
Dla mnie chore jest to ze probujecie negowac niebezpieczenstwa jakie tam istnieja. Nie mowie ze nie nalezy tam jechac, ale jednak trzeba liczyc sie z tym ze jest to bardzo niebezpieczny kraj i pojechanie na beja tj. tak jak do krajow Zachodnich - bez glebszej wiedzy na temat kraju i bez porzadnego ubezpieczenia jest po prostu nieracjonalne.
To ze nic sie komus nie stalo przez jeden dzien/tydzien/miesiac nie znaczy absolutnie nic, jedynie tyle ze miales szczescie/nie kusiles losu..
-
Gość: walczanin, 212-87-13-68.sds.uw.edu.pl
2009/06/24 12:26:54
@kajet "Dochodzę jednak do wniosku, że dla polskich, beztroskich kibiców wyjazd do specyficznego kraju takiego jak RPA może rzeczywiście nie jest dobrym pomysłem. Czy jesteśmy w stanie zaakceptować niepokazywanie na ulicy aparatu fotograficznego, unikanie ulicy po zmroku czy trzymanie się z dala od centrum Johannesburga o każdej porze? "

A w środkowafrykańskim jkraju Kopawdupeks musisz zaakceptować kopa w dupę z samego rana. Jest to kraj podwyższonego ryzyka i nie ma się co dziwić że statyeczni ojcowie i matki rodzin z pociechami mają opory prtzed pojechaniem tam - to po prostu nie jest miejsce dla ichnich metod podróżowania. A nawiedzony pryszczak studenciak to w Somalii będzie się czuł dobrze.
-
Gość: Bartek, nat167.zamek.net.pl
2009/06/24 12:28:54
A dla mnie ogólnie sam pomysł żeby organizować tam mundial od początku był poroniony, no ale to zasługa Blattera, czyli człowieka którego absolutnie nie trawię. Do 2006 był idealny porządek - na zmianę MŚ organizowały Europa i inny kontynent (czyli tak jak być powinno), ale oczywiście trzeba zdobywać głosy federacji afrykańskich. Że nie wspomnę już o ciągłym zmniejszaniu liczby drużyn z Europy na MŚ, dzięki czemu połowy meczów 1 rundy nie da się oglądać bo mamy takie "atrakcje" jak w Niemczech - Angolę, Togo czy Arabię Saudyjską....
-
2009/06/24 13:00:56
@wicked

Ciekawy to porzadek, kiedy 20% bialych wykorzystuje i dyskryminuje 80% kolorowej wiekszosci. Teraz sie zmienilo i dlatego tak to wyglada, ze oni doja bialych i maja ich za chodzace bankomaty. Nie jest to w zadnym wypadku godne pochwaly czy normalne, ale w jakims tam stopniu mozna to zrozumiec. A sam syf jaki jest w Afryce, to wlasnie wina kolonizacji. Mowisz, ze byl tam porzadek za czasow podbojow bialego czlowieka? Moze i byl, pomijam wyzysk, robienie spichlerza, niewolnictwo, uznajmny to za nic nieznaczace efekty uboczne, ktore powiedzmy, ze dzis "oficjalnie" sa juz zamkniete. Wychodzac z Afryki, kolonizatorzy zostawili po sobie granice narysowane od linijki wg dawnych stref wplywow? Przeciez takie cos nie mialo szans sie sprawdzic - kiedy w jednym kraju jest kilka plemion, ktore od wiekow sa zantagonizowane, a z kolei w kilku sasiadujacych ze soba panstwach mieszka jedno przedzielone granicami plemie. Popelniono blad podchodzac bez respektu do tworu jakim jest panstwo plemienne, dzis nie da sie tego juz odwrocic i mozna tylko czekac, az wyksztalca sie swiadome narody. To jest moim zdaniem spory problem Afryki, bo post-apartheid to akurat przypadek jednostkowego panstwa.
-
Gość: normals, aak10.internetdsl.tpnet.pl
2009/06/24 13:34:47
at kajet: nie z niewiadomo kąd tylko od najbliższej rodziny to chyba jest różnica, prawda?

Zwróćcie uwagę, że na czas mundialul, trochę się zmieni w tym kraju. Przyjedzie mnóstwo kibiców z takich krajów jak Anglia, Holandia, Niemcy itp. I część z nich jak wipije wiadomo szuka zaczepki. I o ile w miarę cywilizowanych krajach bójka trwa kilka minut, potem policja studzi zapały klientów o tyle w Afryce może przyjechać w takiej sytuacji dżip pełen miejscowych z kałachami i może dojść do tragedii. Ale powtórze to co pisałem w poprzednim komenatrzu. OBYM SIĘ MYLIŁ. Z chęcią po mundialu odszczekam to co teraz piszę.
-
2009/06/24 13:34:57
A ja byłem na meczu Polska - Ekwador w Gelsenkirchen. No cóż, stadion ładny, pełno kibiców z Polski, super atmosfera, a jaki wynik to wszyscy pamiętają...
Czyli ten punkt w swoich zamierzeniach życiowych mogę skreślić ;)
-
Gość: ziom, michal1.net.autocom.pl
2009/06/24 13:52:28
-
Gość: The Truth, cpc1-scun5-0-0-cust338.nott.cable.ntl.com
2009/06/24 16:06:33
"18 czerwca: Egipt gra w Pucharze Konfederacji z Włochami. Osiąga największy sukces w historii afrykańskiego futbolu - wygrywając z Mistrzami Świata 1-0"
Wolne zarty,zwyciestwo z tak kiepskim przeciwnikiem to obowiazek a nie sukces.

Co do RPA to lepiej sobie odpuscic(jesli nie umieracie jak bohaterowie filmu),gdzie co 4facet gwalcil a dziwki kradna to nie jest to przyjazne srodowisko.Nastepny mundial jednak zdaje sie tez nie bedzie w Europie.
-
2009/06/24 20:18:09
Nie moge zrozumiec dlaczego wybrano na mundial RPA, gdy ta decyzja zapadla niemoglem sie z nia pogodzic, probowalem nawet robic jakies stronki anty, pisac petycje ehh...
Jest to niezwykle niebezpieczny kraj masowe porwania, morderstwa, gwalty, wszechobecne AIDS i wiele wiele mniejszych badz wiekszych spraw.
Pare ladnych lat temu moj znajomy (nie bede podawal szczegolow) pojechal na powiedzmy wycieczke do ww kraju mowil 'jestm z gor i gory kocham', nigdy nie wrocil, jego cialo znaleziono z kilkoma kulami w srodku...

MUNDIALOWI W RPA STANOWCZE NIE !!!
-
2009/06/24 21:19:05
USA 1:0 HISZPANIA

:D:D:D:D:D
jak ten wynik się utrzyma, to od dzisiaj mówię: soccer ;)
-
Gość: misiek, wasik01.med.upenn.edu
2009/06/24 22:00:58
nie jestem pewien ale czy to nie Rodman z Malone na ringu robia wrestling?????
sami zobaczcie: www.youtube.com/watch?v=0kMyU9KPwhw&feature=related


(w ramach wspominania ogladalem najlepsze bulls z 1996 roku i to wyskoczylo!)
-
2009/06/24 22:21:33
CO WY HISZPANIE WIECIE O SOCCERZE? ;D;D;D;D;D;D
-
2009/06/24 22:32:52
@Misiek

Tak, to oni. U Karla to byl chyba jednorazowy wyskok (nie jestem pewien), ale romans Rodmana z wrestlingiem trwal wtedy troche dluzej. A w zeszlym roku Rodman wystepowal jako uczestnik w programie Hogana w stylu "wrestling z gwiazdami".
-
Gość: Coop, ador234.neoplus.adsl.tpnet.pl
2009/06/24 22:52:37
słowem fajny kraj tylko trochę gwałcą..
-
Gość: normals, chello089078047188.chello.pl
2009/06/24 23:43:56
COOP rozbił bank :)
-
2009/06/25 00:11:02
Panowie MRPW, jedno słowo: DRAFT, może coś o tym w końcu? ;p
-
Gość: bambo, 94.254.235.6*
2009/06/25 00:39:53
"biały człowiek w RPA utworzył pierwsze na świecie obozy koncentracyjne, a do początku lat 90' nowoczesną formę niewolnictwa. Specyficznie pojmowany porządek :)"
Kajet, te pierwsze obozy w RPA, owszem były. Tylko one były stworozne przez białych Anglików dla białych Burów.
-
Gość: suchy, h-247-51.belchatow.msk.pl
2009/06/25 07:53:18
SHAQ W CAVS!!!!!!!!
za pavlovica i walleca i jakis draft pick ...

No to sie porobilo!!!!!!
-
2009/06/25 08:36:46
My tu gadu gadu a Ruscy, wróć! Cavs się zbroją.
-
2009/06/25 08:53:36
Jesli Shaq w zdrowiu i w formie z poprzedniego sezonu przetrwa ten przyszly sezon, a Cavs nie zdobeda tytulu, to dopiero sie zacznie jazda na LeBrona, ze Flash i Kobe potrafili, a LBJ nie :) Tak czy inaczej, pierwszy transfer, ktorzy zdecydowanie "grzeje", bo jakies tam Jeffersony, to drugorzedna sprawa
-
2009/06/25 09:16:12
To może jednak jakieś Fruwając... się znajdzie z okazji transferu Wielkiego Kaktusa (przy okazji ciekawe jak się tym razem ochrzci?)
-
2009/06/25 09:21:45
Nie wątpię, że notka o przejściu Shaqa do Cavs się pojawi ale piszę już tutaj. To okazja moim zdaniem dla Gortata. Gdyby zatrudnił się w Cleveland mógłby znów grać u boku Wielkiego centra i na pewno więcej, jakieś pół na pół. 20 min Shaq, 20 Młot.
-
Gość: suchy, h-247-51.belchatow.msk.pl
2009/06/25 09:25:21
Transfer jeffersona wedlug mnie rewelacyjny dla spurs (szczegolnie w kontekscie duzych szans na ponowne zatrudnienie i oberto i bowena bo raczej zostana ich kontrakty wykupione...).... Czyli dostana jefersona za kurta thomasa jak dla mnie swietny deal....

No ale wracajac do shaqa to kurde niezle jaja.
Tez spoko deal. W cavs sie przyda a tez oddali za niego cieniasow raczej. Na pewno przyda sie bardziej niz ben wallec...
Kwestia czy nauczy sie grac z bronkiem. Osobiscie boje sie ze swoja obecnoscia pod dziura bedzie troche blokowal wjazdy, ale moze sie myle...

Tak czy siak na razie bardzo ciekawy okres transferowy.
Dodajac do tego jeszcze transfery conleya i millera do wizards...

-
Gość: suchy, h-247-51.belchatow.msk.pl
2009/06/25 09:26:21
@czlowiek30
Nie zapominaj, ze Cavs juz maja centra. Big Z tam urzeduje od wielu lat. Wiec juz jak dla mnie miejsca na kolejnego nie ma...
-
2009/06/25 09:47:45
zgadza się, Big Z jakoś mi wypadł z głowy
-
Gość: tak tak tak, chello084010026207.chello.pl
2009/06/25 13:35:07
anglicy, polacy, niemcy, holendrzy + alkohol i obywatele rpa będą mieli takie atrakcje których nigdy nie widzieli,
-
2009/06/25 23:00:52
Brazylia przy RPA to paraíso. Rio jest niebezpieczne, ale Sao Paulo przy Rio to kraina łagodności. Im dalej na południe tym normalniej.
-
2009/06/26 00:29:51
Bez przesady z tym Sao Paolo, tak sie sklada, ze znam kilka Brazylijek stamtad i cenia sobie wakacje w Europie, oj cenia :) Z tego co od nich zdarza mi sie slyszec, to raczej nie chcialbym mieszkac w tej krainie lagodnosci

www.dziennik.pl/sport/pilkanozna/article404619/Pojechac_na_mistrzostwa_do_RPA_i_przezyc.html

Artykul o tym jak wygladaja przygotowania RPA. Niby napisany w pozytywnym tonie, ale ja tam pozytywow nie widze. Wg autora porownywanie drog w Polsce i RPA nie ma sensu (na przykladzie wielkiej autostrady), tylko, ze w kraja afrykanskich poza pojedynczymi arteriami i drogami wokol miast, to bardzo czesto w ogole nie ma utwardzonych drog, wiec tam nawet nie mozna ponarzekac na jakosc tego utwardzenia ;) Jakos ciezko mi zazdroscic drog, lotnisk i hoteli panstwu, w ktorym panuje epidemia HIV, a przestepczosc jest na poziomie niewyobrazalnym dla przecietnego Europejczyka
-
2009/06/26 22:48:52
Do pay_jay

Ja mieszkam w SAO PAULO właśnie, więc wiem, co mówię.
REKLAMA