Menu

Supergigant

Założony w 2006. NBA, piłka nożna i inne błyskotliwe obserwacje sportowe. Obecnie aktualizowany od wielkiego dzwonu.

Szermierka jest bez sensu

mrpw

Dziś w nocy z niewiadomych przyczyn obudziliśmy się (a przynajmniej jeden z nas) o czwartej. A skoro tak, to przedreptaliśmy do telewizora i zaczęliśmy oglądać zmagania olimpijczyków. Mieliśmy dzięki temu wątpliwą przyjemność oglądania wszystkich dzisiejszych pojedynków polskich szermierek. O ile dobrze pamiętamy - była to szabla kobiet.

Mamy tylko jedną refleksję. Szermierka jest bez sensu. Jak lokata. W zasadzie moglibyśmy ją wrzucić (no offense) do kategorii Sporty Debilne.

Pojedynki szermierzy i szermierek wyglądają identycznie. Dwoje ludzi, okutanych od stóp do głów w jakiś przedziwny biały strój, na twarzy maska niczym w Piątku trzynastego (tam była hokejowa), popodczepianych pod jakieś kable i przewody, stoi naprzeciwko siebie, w pewnym momencie jedno rusza w kierunku drugiego, to drugie się cofa, cofa, to pierwsze przyspiesza, robi wypad połączony z wymachem ręki, to drugie w tym samym momencie robi unik połączony z wymachem ręki, po czym oboje krzyczą YES i zaciskają pięść w geście triumfu. Mija kilka sekund, po których sędzia - wszystko wskazuje na to, że losowo - przyznaje jednemu z osobników punkt. Raz na jakiś czas jedno z osobników kwestionuje decyzję sędziego i zdarza się, że sędzia tę decyzję zmienia. I tak do 15 punktów, po czym jedno się raduje a drugie się smuci.

A potem zdjęcia w prasie są tytułowane tak jak to - Bogna Jóźwiak atakuje:

Na szczęście fotoedytor był tak miły, że dodał w nawiasie, że pani Bogna to ta z prawej.

Niezależnie od tego, czy naprzeciwko siebie stoją faceci, czy kobiety, czy mamy do czynienia z floretem, szpadą czy szablą - zawsze wygląda to identycznie. Nie sposób rozpoznać, kto jest kto, nawet płci nie da się rozpoznać, nie sposób orzec kto zadał cios, nie sposób rozpoznać czym się różni jedna szermiercza dyscyplina od drugiej. Na szczęście chiński realizator przez cały czas podpisuje zawodniczki i aktualizuje wynik, bo za cholerę nie szłoby się połapać.

Floret wygląda tak:


Szabla (dla przypomnienia) tak:

A szpada tak:


Znajdź dziesięć szczegółów, którymi różnią się powyższe zdjęcia. Aha - Polki Gruchała, Jóźwiak i Dmowska - zawsze z prawej. Ciekawe, prawda?

W tej dyscyplinie wszystko wygląda na megaprzypadkowe, choć pewnie takie nie jest - bo np. tytuł mistrzyni olimpijskiej został dzisiaj przez jakąś Amerykankę obroniony, komentator od początku zapowiadał, że akurat w szabli pań to Amerykanki są potęgą, no i Amerykanki zdobyły wszystkie medale. Ale Polska Więckowska staje naprzeciwko rosyjskiej mistrzyni świata, przegrywa 0-5 i 1-7, godzimy się, że dostanie straszne baty, po czym nagle odrabia straty i wygrywa do 12. Wszystko po to, żeby pół godziny później przegrać bardzo wysoko z jakąś Chinką, która to Chinka przegrywa potem z Amerykanką.

Bez sensu.

Może ktoś kiedyś wymyśli szermierkę w stylu dowolnym i szablistki będą wyglądały tak:


Florecistki tak:


A szpadzistki tak:

Ale na razie nikt takiej szermierki nie wymyślił. A zatem póki co - szermierkę sobie odpuszczamy.

Igrzyska olimpijskie Pekin 2008 w bwin.com. Zarejestruj się i zgarnij bonus!

Komentarze (111)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Wojtek] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ale za to łatwo tam o medal, te same szablistki zaczynają turniej drużynowy od ćwierćfinału, wprawdzie fechtują :) z Chinkami ale może się powiedzie, a jak nie to stypendium i tak wpadnie i o to chodzi :)

  • Gość: [pbos] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Notka oczywiście bardzo dobra, jest w niej dużo racji, czyta się z uśmiechem, ale i przekąsem. Przekąsem, bo widać, że Panowie (a może Pan) nie czytał genialnego "Fechmistrza" Pereza-Reverte. Anyway gorąco zachęcam bez patrzenia na tylną okładkę, gdzie zdradzone jest ponad połowę książki.

  • Gość: [delapena] *.nycmny.east.verizon.net

    na ostatnich 3 zdjeciach to Polki? ta srodkowa to Gruchala, a pozostale?

  • Gość: [Piotrek89] *.lowicz.mm.pl

    Co prawda tekst odczytuję jako mocno ironiczny, ale jednak w tych konkurencjach sędzia losowo nie przyznaje pktów. Dozwolone jest tylko trafianie w tułów, o czym oznajmia nam świecące się światełko. PS Czytam Wasz blog od dłuższego czasu, lecz jest to mój dopiero pierwszy komentarz. Pozdrawiam :)

  • kisiel_bb

    @Delapena

    Te sam kobiety co wyżej, tylko już nie walczące(oczywiście Polki)
    Sam muszę przyznać, że kompletnie nie wiedziałem czym różni się szpada od szabli, a ta od floretu. Musiałem zajrzeć do wiki, polecam dla tych ciekawskich i nie tylko ;)

  • Gość: [kimber] 80.54.233.*

    Panowie. Trochę przesadziliście jednak z tą notką. Po pierwsze jak można mówić, że sport jest bez sensu jak się kompletnie na tym nie znacie? Po drugie osobiście szermierkę też oglądam głównie na igrzyskach i nie trzeba mieć fachowego oka, żeby zauważyć czym powinien charakteryzować się sportowiec uprawiający tę dyscyplinę. Technika, szybkość, refleks, wytrzymałość, psychika. Jeżeli nie szanuje się sportowców uprawiających tę dyscyplinę i ich pracy to raczej źle to świadczy o podejściu do sportu w ogóle. Po trzecie cyt:
    "Ale Polska Więckowska staje naprzeciwko rosyjskiej mistrzyni świata, przegrywa 0-5 i 1-7, godzimy się, że dostanie straszne baty, po czym nagle odrabia straty i wygrywa do 12. Wszystko po to, żeby pół godziny później przegrać bardzo wysoko z jakąś Chinką, która to Chinka przegrywa potem z Amerykanką.

    Bez sensu."
    Rozumiem, że jak Lakersi wygrywają jednego dnia z Portland a drugiego przegrywają z Houston, to bez sensu byłoby aby kolejnego dnia Portland wygrało z Houston.

    Czyżby panowie dziennikarze zapomnieli na czym polega piękno sportu?

    I jeszcze na koniec. Oczywiście jakbyśmy zdobyli medal w szermierce to notka byłaby zupełnie inna. Ale niestety skoro przegraliśmy to trzeba się po wyśmiewać i po ironizować.

    Tak wiem, że to blog i autorzy mogą pisać tu swoje odczucia odnośnie wszystkiego co im się podoba, ale podyskutować zawsze można :)

    A propos igrzysk i pracy dziennikarzy. Wkurzające jest te pompowanie balonika, szczególnie wobec polskich pływaków. Wiadomo było, że ani Otylia, ani Korzeniowski nie mają najmniejszych szans na wejście wczoraj do finałów akurat w tych konkurencjach, w których startowali. Oczywiście dziennikarze wykrzykiwali od rana szanse medalowe a po fakcie czołówki artykułów zawierały słowa takie jak fatalny, beznadziejny, zaskakująco słaby. Nie ma jak sportowe dziennikarstwo w Polsce.

    pozdrawiam i do boju Polacy!

  • alvaro_1987

    @kimber
    A propos igrzysk i pracy dziennikarzy. Wkurzające jest te pompowanie balonika, szczególnie wobec polskich pływaków. Wiadomo było, że ani Otylia, ani Korzeniowski nie mają najmniejszych szans na wejście wczoraj do finałów akurat w tych konkurencjach, w których startowali. Oczywiście dziennikarze wykrzykiwali od rana szanse medalowe a po fakcie czołówki artykułów zawierały słowa takie jak fatalny, beznadziejny, zaskakująco słaby. Nie ma jak sportowe dziennikarstwo w Polsce.
    No przepraszam, Otylia jest vicemistrzem olimpijskim na tym dystansie. To jak można nie oczekiwać awansu przynajmniej do finału?
    W TVP natomiast zamiast krytyki mieliśmy rozważania o pechu, o tym, że nasi byli świetni ale czołówka pływacka się poszerzyła...

  • Gość: [demolka] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Trzy kobiety na zdjęciach to Polki: Bogna Jóźwiak (szabla), Sylwia Gruchała (floret), Danuta Dmowska (szpada).
    Pragne zauważyć, że szermierka jest trudnym spotrem i wymaga niesamowitej bystrości, szybkości, refleksu, siły, hartu ducha. Podobnnie jak wele innych dyscyplin spotrowych. Ktoś. kto nie uprawia żadnego sportu nie ma o tym zielonego pojęcia. Niestety. aby sie wypowiadać na jakiś temat należy się chociaż trochę zainteresować, Osoba pisząca ten atrykuł wykazała się absoluntną ignorancjaą w kwesti szermierki i spotru w ogóle. Moim zdaniem jeżeli się nie ma nic sensownego do powidzenia to dobrze jest milczeć a nie paplać bez sensu, co ślina na usta przyniesie.
    Pozdrawiam

  • Gość: [kimber] 80.54.233.*

    Ale wiadomo było, że od trzech lat pływa słabiutko na tym dystansie i nie uzyskuje dobrych czasów w tej konkurencji. Z góry było jasne, że nie awansuje a wszyscy, którzy traktują to jako niespodziewanie słaby występ, nie znają się na tym sporcie.
    Z drugiej strony oczywiście źle, że nasza wicemistrzyni olimpijska pływa tak słabo na 100 motylkiem, ale wiemy wszyscy co się z nią działo przez ostatnie parę lat. Szczególnie te problemy z plecami kilka miesięcy temu zakłóciły bardzo przygotowania do igrzysk. Miejmy tylko nadzieje, że poprawi się na dłuższych konkurencjach.
    My Polacy chyba za bardzo skrajnie podchodzimy do tego. Albo hura optymizm albo kompletne dno. Trzeba trzeźwo patrzyć na szanse i kibicować oczywiście całym sercem naszym sportowcom.

  • Gość: [piotr] *.chello.pl

    Jestem bardzo rozczarowany państwa artykułem, popieram w 100% wypowiedź Kimbera, Olimpiada jak Olimpiada, jest tam wiele konkurencji, których nie rozumiem i które można by uznać za bezsensowne, ale akurat szermierka, jest na prawdę interesująca, dwoje ludzi stojących na przeciwko siebie w bezpośrednim starciu, fantastyczne, a to że panowie nie rozumieją zasad to już nie moja wina... panowie porażka

    co do różnic między szpadą, szablą i floretem
    pl.wikipedia.org/wiki/Szermierka

  • Gość 83.2.218.*

    W baskecie na razie zgodnie z planem - Niemcy,Rosjanie i Hiszpanie bez problemów.
    Grecy słabsi, może na tle Hiszpanów, może potrzebują trochę czasu.
    Litiwini na razie wyglądają b.dobrze - dystans, dużo ruchu bez piłki, przeciskają
    się na zasłonach; Argentyńczycy skopali końcówkę 3 kwarty -
    tragiczne straty,kiepska kreatywność,ofensy,za długie długie-podania,pośpiech,
    nie ma miejsca do linii, ale jest uparta próba wejścia, zakończona stratą, punkty
    z izolacji głównie.
    Ginobili w ogóle nie gra. 5 dla Litwy i 4Q zapowiada się interesująco.
    Teraz 7 dla Litwy, jest Kleiza, jest Manu, jest durny faul Nicioniego przy wyprowadzce, po dobrej kontestacji rzutu Litwina i zbiórce. Aktywna D Argentyny,ale pump fake i trójka - Litwa 10 z przodu.Delfino, głupia strata nr 454. Jasiek do Javtokasa - 12 dla Litwy, która wygląda naprawdę dobrze. Tajmałt. Albo Manu zacznie wchodzić baranem, albo Argentyna musi liczyć na błędy Litwy. Manu trafia, jak na zawołanie.Odpowiedź.Ale wolne te pick n rolle Manu z Nocionim.jakby się przedzierali przez błoto.Ratuje ich jakiś faul drobny.Dobry switch i Jasiek z wejścia do Javtokasa.Punkty.Nocioni wykontestowany.Typowe granie na pałę.Manu osiem crossów w jednej akcji.Faul.Wolne.Chyba 12 dla Litwy,wcięło wynik.No i jest błąd Litwinów - strata przy wznowieniu i punkty dla Arg. Od razu tajm dla Litwy, mądra decyzja trenera Kogośtam. Jest chyba 8 dla Litwy.5 z groszami left.

  • Gość: [dmasta] *.85-237-177.tkchopin.pl

    Kleeeiza i pozamiatane :)

    A jutro domagam sie FpK z okazji rozpoczecia rywalizacji przez koszykarzy!! ;)

  • Gość 83.2.218.*

    Stara zasada basketu nie rdzewieje - przegrywasz sporą ilością,odradzasz się,gonisz,
    ale przegrywasz w ostatniej chwili.
    I tak sie stało tym razem z Argentyną. Manu się rozwinął w końcówce - trójki,
    wejścia, kick outs, wszystko przez niego szło. I wyszli na remis, Litwa bez pomysłu,
    z erbolami zza łuku, z kompromitującym błędem przy zastawieniu, z którego
    delfino im wrzucił wyrównującego putbacka, kiepska izolacja z ktorej wyszło
    jjuz tylko przekroczenie 24 sekund. Argentyna skuteczna w fullcourt press,
    pohamowała picki, którymi ich niszczyła Litwa.. Teraz tylko było ich porażki -
    najpierw Manu strzelił jakiegoś off balance,chociaż miał komu podać i
    2 sekundy przed końcem Jasikevicius otworzył uciekającego na obwód Kleizę,
    Argentyńczycy nie zdązyli za nim,trójka, siedzi. Z nerwów stracili piłkę
    przy wyjściu, od razu musieli faulować, celny jeden wolny Litwina, plus 3,
    rzut przez całe Manu - nie ma mowy,żeby wpadł.
    Kleiza, klasa w końcówce - trzy trójki, jedna większa od drugiej.
    Kilka znakomitych picków Litwy,kończonych punktami.
    Niekontestowani raczej nie pudłują i nie pękają kątem oka widząc, że
    wyślizgany przeciwnik juz się zbiera do bloku.
    Argentyna - okresy dobrej obrony, Manu robiący co się da, ale
    nie utrzymali obrony w ostatniej akcji, a do tego zbyt wiele mieli
    własnych strat, aby tak naprawdę na tę wygraną zasłużyć.

  • Gość: [chem] *.range86-135.btcentralplus.com

    Jezeli jestes zamulem i jesli nic nie widzisz z tego co sie dzieje na planszy to juz Twoj problem. To szybki sport dla inteligentnych ludzi a bieganie do tylu to trudna i wymagajaca sztuka trzymania dystansu.
    Sport kultywowany od setek lat, nie tylko w europie nagle jest nazwany debilnym przez niekumatego goscia, ktory nic o nim nie wie.
    Szabla, floret i szpada bardzo sie roznia. Wystarczy przeczytac zasady i dowiedziec sie czegos o sprzecie a to juz wytarczy zeby sie domyslec, ze moga sie tez pojawic rozne taktyki.
    Wedka to wedka powie mul. A ktos kto poswieci 5minut na lizniecie tematu juz wie, ze spinning, lowienie na muche lub na splawik to nie to samo.
    Smiac mi sie chce, szermierka debilnym sportem, nie wierze.
    Szybkosc, taktyka, wyczuwanie przeciwnika, potezna kondycja, technika nog i rak, bystrosc, zwinnosc to nieliczne elementy bazowe tego pieknego i szlachetnego sportu.
    A jak ktos jest burakiem to niech sie na ten temat nie wypowiada.

  • Gość: [zet] *.chello.pl

    no jednak panowie przesadziliście - sam fanem nie jestem, nie oglądam (jak i całej olimpiady póki co), ale jeśli istnieje coś takieg jak szacunek dla dyscypliny sportowej to szermierka bez dwóch zdań na niego zasługuje

  • Gość 83.2.218.*

    Usa ze skośnymi 16:15, do wyboru - Ojrosport, CT 2, itvp.pl.pekin, chociaż i tak pewnie
    większość będzie siedziała w cylindrach, z trąbami i piwem na siatkówce :)

  • Gość: [Kam] *.eburwd5.vic.optusnet.com.au

    Eee tam, forowicze pisza, ze to "przesada" nazywac szermierke bez sensu. Wyluzujcie sie, przeciez, to tylko opinia autorow blogu, maja do niej prawo. To nie teza naukowa, tylko blog lekkiej tresci :)
    Ja tam znajduje wiecej takich dyscyplin bez sensownych np boks. Normalnie boks lubie, ale ten boks w wydaniu olimpijskim z najbardziej idiotycznym system punktowym na swiecie? Jako bokser taki system moze miec dwa oblicza: oblicze pierwsze, gdy jestes okladajacym, klepiesz i klepiesz przeciwnika a bracie punkty jak zaczarowane w miejscu stoja. Oblicze pierwsze frustruje. Oblicze drugie to ty jestes okladanym. Klepia i klepia cie po gebie, ale jakos tak sie udaje, wynik w miejscu stoi.

    A tak swoja droga ciekawe jaka bylaby reakcja w kraju, gdyby naszym olimpijczykom nie udalo sie przywiezc ani jednego medalu. Flagi do polowy masztu i ogolnonarodowa dyskusja nad stanem sportu w narodzie lol

  • Gość: [WekT] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    OFFTOPOWO:

    czy kots wie gdzie w necie można obejrzec mecz USA-CHINY.

    no i fakt szermierka jest sportem bez sensu ;P

  • Gość: [Wicked] *.opera-mini.net

    Ja tam wolę oglądać usa-chiny niż siedzieć z trąbka i oglądać siatkarzy. Bardzo mnie ciekawi forma gwiazdeczek z nba na tle innych, szczególnie z europy.w końcu tak mocnej reprezentacji amerykanie dawno nie mieli.

  • Gość: [Wicked] *.opera-mini.net

    Aha, mecz będzie na itvp.

  • Gość: [ice-x] *.chello.pl

    mistrzowska notatak ;)

  • Gość: [dmasta] *.85-237-177.tkchopin.pl

    dream team wcale nie taki dream po pierwszej kwarcie, ale pewnie rozjada chinczykow, no bo ile w koncu moga im siedziec te trojki :P

    btw, ten stritbolowy rozgrywajacy chinczykow jest wykrecony :]

  • Gość: [lbj] *.gdynia.mm.pl

    Taką koszykówkę można oglądać. Ciekawe czy tak różowo będzie przeciwko Grecji, czy Hiszpanii :)?

    Póki co megaefektownie, drive Wade'a z layupem w ostatniej chwili cud-miód :]

  • edmilson1

    Jak ja kocham te Wasze ironiczne wpisy. Zawsze na tym samym poziomie :)

    No, a oczywiście z tytułem notki jak najbardziej się zgadzam.

  • Gość: [cich] *.internetdsl.tpnet.pl

    mała sugestia - nie tylko igrzyska;) coś co zrobił w magiczny sposób Robert Lewandowski na 2-1 w meczu Lecha z GKS B
    pl.youtube.com/watch?v=RQHy5WpFgos
    pozdrawiam;)

  • Gość *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ktos wskaze o ktorej i gdzie moge zobaczyc powtorke USA -Chiny? Dziękować z góry! :)

  • miasto-masa-maszyna

    Trzeba być chyba ślepym, żeby na pierwszy rzut oka nie zauważyć różnicy choćby w ruchach florecistek i szpadzistek.

    Trzeba być niezłym pajacem, żeby napisać notkę w zasadzie tylko o tym, że nie rozumie się o co chodzi w jakiejś dyscyplinie, więc wrodzone bucostwo nakazuje ją obśmiać.

    Żenua.

  • Gość: [Roryn] *.52-82-r.retail.telecomitalia.it

    Jako (były) florecista a potem szpadzista - musze przyznać blogowiczom trochę racji. Dla osób trzecich zasady, rządzące szermierką są trudne do zrozumienia - szczególnie w wydaniu oglądacza "od święta" (który zda się tylko na tłumaczenia kiepskich komentatorów). Wszystkie trzy dyscypliny wyglądają podobnie - i choć podstawowa zasada (traf i nie daj sie trafić) jest wszędzie taka sama, to zasady przyznawania punktów są dla postronnego, nieobeznanego obserwatora mgliste. A nawet obeznani mają niejednokrotnie wątpliwości.
    A jednak wystarczy się trochę wgryźć w zasady, a sport może stać się dla obserwatora ciekawm widowiskiem. Jest to jedna z niewielu dyscyplin, w których nie maja większego znaczenia warunki fizyczne. Ogromną rolę, jak już zostało to wczesniej napisane gra psychika.
    No i sędzia. Od niego wiele zależy, szczególnie we florecie.
    Natomiast emocje... niezapomniane ;) Największe, jeśli zna się zasady.

  • szmike

    a ja się zgadzam, dodałbym do tego gimnastykę, skoki do wody, łyżwiarstwo figurowe, boks i pewnie kilka, kilkanaście innych

  • migally

    No dzisiaj w nocy pokazały nasze panie jak walczyć w tej szermierce, miały być ponoć medale...

  • Gość: [Vince] *.subscribers.sferia.net

    Ja zgadzam się z autorami, pod względem idiotycznie przyznawanych punktów. Jest szarża, dwóch zawodników wpada na siebie i palą się dwa światła a potem sędzie przyznaje jednemu punkt. Normalnie miałem niezły ubaw oglądając szablistki, bo amerykańska mistrzyni olimpijska każdą akcję kończyła drąc się w niebogłosy.

    Oglądałem mecz USA, na spółkę z siatkówką (za duże emocje dla mnie) no i muszę przyznać, że dawno nie widziałem tylu dunków. Było mało rzutów z półdystansu, większość akcji kończyła się wsadami. Tragiczna była skuteczność w rzutach za 3, jakby Kobe Bryant czy Paul nie potrafili rzucać. W końcówce grał Redd i temu trochę lepiej to wychodziło. Najlepszy na boisku moim zdaniem był LeBron, szczególnie jeśli chodzi o efekciarstwo, dobrą robotę robił Bosh, który dużo bardziej przekonywał mnie niż Boozer czy Howard. Z taką trójką graczy jak Wade, James i Bryant to wątpie, żeby jakiś inny team miał szanse. Chyba tylko Hiszpanie są w stanie ich zatrzymać i to tylko jeśli Amerykanie nie będą trafiali za trzy.

    PS Polacy najwidoczniej bojkotują igrzyska i postanowili w ramach bojkotu nie zdobywać medali...

  • Gość: [demonek] *.euro-net.pl

    już pod koniec drugiej kwarty chińczycy opadli z sił i przestali tak zespołowo bronić jak w 1kw. w połowie trzeciej myśleliśmy z kumplem, że to końcówka meczu. Yao musiało być wstyd swoich kumpli, szczególnie rozgrywającego, który zaczynał dwutakt z linii za trzy i ledwo dopychał piłkę do dołu obręczy :) chińczykom brakuje amerykańskich trenerów kondycyjnych i siłowych :)

    jutro powinno być ciekawiej, z angolą czeka nas konkurs wsadów.. :]

  • halfoat

    taa... florecistki zaszalały, jak tak czytam wypowiedź Gruchały to zastanawiam się po co w ogóle jechała na te igrzyska, bo widać jakieś zniechęcenie, brak motywacji, nie wiem...

  • Gość *.tktelekom.pl

    Zapraszam na www.collegehoops.pl/ - pierwszą i jedyną polską stronę o NCAA.

  • Gość: [morphes] 144.177.50.*

    No lekka przesada.. dolaczam sie do niektorych powyzszych glosow. Rozumiem ze mozna nie rozumiec zasad, a szabla badz floret dla przecietnego zjadacza chleba moga byc niezrozumiale - trzeba wykazac sie minimum checi aby poznac zasady i obejrzec troche wiecej niz jedna walke. O tyle szpada jest i jej podstawowe zasady sa proste jak budowa cepa. Ten kto trafia ten ma punkt, byle trafil w przeciwnika, nie sedziego, siebie, badz przelatujaca muche. Oczywiscie trafienie musi zostac zadane prawidlowo, trzeba stac na planszy a nei poza nia, i spelnic kilka innych warunkow, ale zareczam, ze tych zasad jest mniej niz w Waszej ukochanej koszykowce, chwila wysilku Panowie, bez obrazy ale juz 9 letnie dzieci doskonale sobie z tym radza:))

  • Gość 83.2.218.*

    Kilka razy Chińczycy postawili strefę i Amerykanie mieli kłopot z wrzuceniem czegoś
    do kosza w ustawianym ataku na połowie. Widać, że kontra, wczesny atak, to ich główne atuty i kto im nie pozwoli na łatwe punkty, bieganinę będzie miał wielką szansę by ich
    ograć, bo poza tym nic nie mają - jak przychodzi do jumperów, to zaczyna się
    bieda, Howard jest tak drewniany,że aż szkoda patrzeć - w NBA jakoś to uchodzi,a
    tutaj robili go Chińczycy jak chcieli, wolne rzuca jak Pinokio, a całą resztę chce
    ładować z góry, nawet wtedy, kiedy się nie da; James dalej nie ma rzutu, widać niepewność z jaką sie przymierza,Bryant
    wali w kant tablicy, nie ma tam grajka, który trafia jumpery regularnie,a większośc
    potrzebuje kilku rzutów dla złapania rytmu - tego nie ma,bo ich jest tam za dużo do
    jednej piłki.. Pod własnym koszem nie są zbyt mocni, nikt nie umie kryć indywidualnie, minąć tam trudno, co najwyżej Bryanta - gdyby Chińczycy nie mieli takiego pietra i choć trochę wykazali się agresją i śmiałością, to zaliczyli by kilka czap więcej, ale i przegrali ok.15,a nie 30. Ale widzieliście tych facetów ? - oni już przed meczem przegrali, jakby się nastawili na : pogramy 2-3 kwarty i pasujemy, bo trzeba ograć Niemców, a nie Stany. MOże i słuszna
    taktyka,a może niekoniecznie.Wyszło na to,że narobili strat, bali się rzucać,wchodzić,
    zastawiać i w ogóle bali się koszykówki. Każdy z nich naoglądał się NBA, więc do idoli
    podeszli nabożnie i z ukłonem do samej ziemi. I w ogóle taktycznie się wygłupili, bo
    Minga mogli izolować w co drugiej akcji, a nie w co dwunastej. Odważny PG, o którym
    ktoś tam wspominał, też usiadł szybko oszczędzany.Fajny gośc, bez kompleksów, dostał
    klej,olał to,wszedł drugi raz,wcelował.Bedą z niego ludzie.

  • Gość 80.50.234.*

    83; według Twoich opisów to usa klepie straszną biede na obu końcach boiska. Myśle, mam wrażenie, a nawet jestem pewien że Ty bys ich solo rozjechał...

  • Gość: [dead_eye] 195.85.249.*

    siema! akurat zgadzam sie calkowicie z 83..zatrzymac szybki, to faktycznie gubili sie amerykanie w ustawianym ataku, nie ma gry bez pilki, jeden kozluje reszta patrzy..tak to wygladalo; kontry efektowne rzecz jasna..chinczyk dopoki sie nie przestraszyl to calkiem ok, dystans siedział, obrona tez, nie pozwalali sie amerykancom wracac, i byl problem..obrony w usa brak, howard lata jak latawiec do kazdego fake'a. fakt, potem chinczyk odpuscil, latwe kontry i wygladalo to jak w meczu gwiazd

  • Gość 83.2.218.*

    @ 80.

    Solo - nie, ale jakbyś pouwijał się trochę na centrze, to gorzej od Chińczyków byśmy
    nie wypadli ;)
    A co do "moich opisów" - zalety Janków wszyscy znają i widzieli, ja skupiłem się głównie na błędach i wadach, które mogą wykorzystać następni w kolejce do Amerykanów, a nie na klaskaniu uszami z rej racji,że łykowaty Chińczyk zgubił, a przypakowany Janek wsadził se na pusty kosz - to wszyscy widzieli i piłowanie tematu byłoby cokolwiek jałowym zajęciem.

  • Gość: [gonzzo] *.centertel.pl

    do broniących szermierki: ja się zgadzam z Waszymi wszystkimi argumentami. Szermierka to sport zajebisty. podobnie jak szachy - królewska gra. Panowie Szachiści też mają kondycję, stalowe nerwy itp. itd. Zasady znamy pewnie wszyscy, ruchy pionków też (czyli więcej niż wie przeciętny kibic o szabli), ale za żadną cholerę nie da się tego oglądać. Nawet jak grają w jakąś odmianę błyskawiczną.

    Natomiast polecam przeniesienie zasad protestowania/ fetowania trafienia jakie mają miejsce w szermierce na boisko do kosza. Zapewniam was, że koszykówka zyska dodatkowego uroku (Jacku, pozdrawiam! :D).

  • czlowiek3000

    Szermierka to normalny sport. Czasami nawet przyjemnie pooglądać, szczególnie floret ale każdy ma prawo mieć swoje zdanie i każdy ma prawo nie znać zasad. Poniekąd słowo debilne jest może jednak trochę za mocne.

    Jeśli chodzi o Redemption Team to mecz był znakomity a jego przebieg idealny. Była zacięta 1sza kwarta, był odskok USA, były wsady, fajerwerki i widoczne ich słabe strony a na koniec przekroczone 100 pktów.
    Po tym meczu i wynikach innych uważam, że nikt nie będzie w stanie ich powstrzymać.
    Oprócz LBJ, KB i DW najbardziej zaimponowali mi Deron W. i Michael R. Szkoda, że ani na chwilę nie wyszedl Tay P.

  • Gość: [The Truth] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Psy szczekaja karawana jedzie dalej.Tak myslalem,ze doczekam sie tu skrytykowania US-team za ponad30pkt.wygrana.I nawet wiedzialem przez kogo...
    Redemption Team zagrali b.dobry mecz,wiadomo szwankowaly trojki,ale nie oszukujmy sie,ze to bedzie norma.Mimo iz w pewnym momencie Chinolom wszystkie troje niemal wchodzily,a USA co dziesiata roznica wynosila 13pkt.To oznaka klasy,ten zespol nie potrzebuje grac na 40-50za3 zeby wygrac mecz.Nie opiera swojej taktyki od uregulowanych celowniczkow.
    Bardzo dobra obrona zespolowa,wykluczajaca zagrywki na Minga,wyrzucajaca go gdzies na obwod,jesli Howard tak eliminuje Yao to nie wroze powodzenia innym centrom.
    Wysmienity atletyzm i szybkosc graczy,grajac np.Boshem na C jest to najszybszy,najbardziej atletyczny,najsprawniejszy zespol olimpijski w historii igrzysk.
    Ktos tu mowil,ze nalezy ograniczyc kontry,sek w tym ze Amerykanie robili szybki atak nawet jak tracili pkt.Moze Chinole powinni czesciej zmiany robic,by zatrzymywac w ten sposob akcje?
    Kapitan zespolu Lebron pokazuje kto jest nieformalnym liderem tego teamu swoja gra.Bardzo dobra gra praktycznie wszystkich zawodnikow.Dobrze,ze w tym zespole nie ma jakis rolesow cipesow,tylko z lawki wchodza konkretni grajkowie typu Wade,Williams,czy Redd ktory byc moze powinien odgrywac jeszcze wieksza role ze wzgledu na swoj rzut za 3.
    Czlowieku-Tay gral w 4kwarcie.
    Jedynym zespolem ,ktory jest w stanie zrobic niespodzianke i przegrac mniej niz 10pkt.z US-Team jest Hiszpania,pod warunkiem ze beda miec kolo 50-60%za3,a w sumie jest to mozlie,bo USA zbyt czesto podwajaja i zostawiaja wolny obwod.I to jedyny mankament jak na razie.Musza sobie uswiadomic,ze linia na IO jest ustawiona jak dla dzieci (nawet center przyceluje jak jest wolny)i mniej podwajac i zageszczac trumne,bo wiekszosc grajkow i tak ma cieplo w gaciach oddajac rzuty co najmniej dziwne,bojac sie czapy,albo po prostu zlapania pilki jak to zrobil Lebron...

  • czlowiek3000

    No tak, faktycznie Tay grał w 4kw. Zapomniałem bo dopiero w 4 kiedy było po meczu.
    Hiszpania nie ma szans. Nie wyobrażam sobie aby mogli zagrać jakoś mega hiper super taktycznie i zespołowo, gdyż to jest jest jedyny sposób na pokonanie USA. Trójki nie wystarczą.

  • Gość: [Vince] *.subscribers.sferia.net

    Dobrze, ale niech ktoś mi powie o co w tym chodzi? Przeciez Bryant czy Wade to trafiali w NBA z każdej pozycji, LeBron też miewał takie mecze jak np. z Detroit. Czyżby w NBA obręcze miały większą średnicę?

  • Gość: [Malebo] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szermierka jest ok. Nie wiem o co w niej chodzi... ale jednak coś tam machają i jedynie błędy sędziów mogą cokolwiek wypaczyć.

    Prawdziwym sportem bez sensu są skoki narciarskie. Kolesie skaczą... wszystko zależy od wiatru... a jak ktoś jest rzekomo dobry to sędzia jeszcze pomoże. Z resztą sama nazwa zawodów wiele mówi o tym sporcie - "konkurs skoków narciarskich". Wow. Dokładnie tak to wygląda. Jedna wielka loteria. I niby coś zależy od tych kolesi, ale prawda jest taka że chyba tylko w 10%. BEZSENS

  • Gość: [BUKMACHER] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @Vince
    To tylko moja spekulacja, ale Amerykanie muszą być "świeżo" po naprawdę bardzo solidnym treningu kondycyjno-wytrzymałościowym. A to się zawsze odbija na formie rzutowej.
    Inna rzecz, że jak dostawali od Chinoli łatwe okazje do kontry i potworne luki w obronie w 2 i 3Q, to jak to mieli kończyć...
    Mecz z Angolą też pewnie bedzie miał podobny przebieg.
    Jestem ciekawy jak dalej zagra Kidd bo z Chinami to było jakieś nieporozumienie - ze strefą sobie w ogóle nie radził.

  • Gość: [Zdenek] *.tktelekom.pl

    Widzieliście sztafetę 4x100m. stylem dowolnym? Czegoś takiego jeszcze nie widziałem, zapamiętam to na cale życie...

  • czlowiek3000

    @VINCE

    Noculak to tłumaczył. Nie potrafię dobrze powtórzyć ale chodziło o to, że na fibowskim boisku rzuca się najczęściej z innych odległości/(pozycji?) niż w NBA. Obrona ustawiona jest inaczej, przez co wolne pozycje są inne, fibowska linia za 3 to ani półdystans ani 3 w NBA, ta linia utrudnia określenie odległości itp. itd. Chodziaż Wadowi i Reddowi jakby to w ogóle nie przeszkadzało.

  • badzi

    A ja dziś wstałem o 6.20 i przed wyjściem do pracy zdążyłem obejrzeć i przegraną walki Gruchały i Wojtkowiak. Niestety - tu było widać (podobnie z Mroczkiewicz) dość wyraźnie, że obie były słabsze. Może jutro Krawczyk... 'Z czuba' typuje pierwsze złoto :)
    Tymczasem zapraszam do bloga Numer 10 - zwłaszcza do pierwszej notki - o Polakach, którzy strzelali gole Barcelonie na Camp Nou i ostatniej - o Perłach Kaukazu, czyli piłkarzach z Gruzji. Dosyć (w drugim przypadku - niestety) - na czasie.

  • Gość: [BB] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A Redd to co nie umie rzucać? wali trójeczki kiedy chce i jak chce, jak bedzie mocniejsza strefa np. w wykonaniu Hiszpanów Redd powinnie grac więcej a Kidd mnie bo facet nie ma szybkosci - nie umie rozbić strefy wiejściem pod kosz i podaniem na dystans do np. Redda

  • Gość: [Eliasinho] *.net.autocom.pl

    Panowie MRPW bardzo zawiedliście mnie tą notką. To jeden wielki przejaw ignorancji polączonej ze skrajną niewiedzą i kompletnym brakiem spostrzegawczości. Ta notka powinna trafić (no offense) do kategorii notki debilne a wasze spostrzeżenia są po prostu bez sensu.

  • dankaz

    Panowie, dajcie szermierce jeszcze jedną szansę. Ale taką solidną: spróbujcie zapamiętać znaki pokazywane przez sędziego (igrzyska.blox.pl/2008/08/Na-wlasne-oczy-florecistki-indywidualnie.html), a jeśli kiedyś wybierzecie się na igrzyska, obejrzyjcie przez chwilę na żywo. Z pierwszego rzędu wygląda to dość ciekawie, a do tego widać świetnie pracę dziewczyn (pracę nóg mają taką, że każdy koszykarz mógłby pozazdrościć), litry potu, ich huśtawkę emocjonalną, jak i same trafienia. Po pół godzinie sami zaczynacie widzieć prawie wszystkie trafienia, lub przynajmniej intencje w każdej akcji. A powtórki oglądacie na ekranie sędziego, tuż pod planszą. Naprawdę spróbujcie. Wczoraj było tak: igrzyska.blox.pl/2008/08/Florecistki-raport.html

  • Gość 83.2.218.*

    Po 1 połowie Grecy 11 do przodu.
    Fajny basket grają - bardzo aktywnie w obronie, dużo podwojeń, szybka rotacja,
    skaczą do rzutów,zdążają na nogach.
    Niemcy z jednym, wymuszonym swoimi słabymi umiejętnościami i grecką obroną, pomysłem - odpalić trójkę,a nuż wpadnie; zwykle jest to rzut z niewielkim przygotowaniem, ot żeby cisnąc, bo te 24 sekundy są. Rzuty z okazji metra wolnej przestrzeni, a nie z kreacji. I przypadkiem coś wpadnie. Grają jak jakaś Korea, albo inna Tajlandia, gdzie center ma 1.66 cm. Gry blisko kosza nie ma, wejścia rozpaczliwe, raczej na faul niż na zrobienie czegkolwiek . Raz byli blisko, w 1Q, po tym jak Dirk wrzucił dwie tróje in your face, Grecy zluzowali trochę i był remis. W 2 Q żadnych żartów już nie ma i widać kto tu rządzi. Grecy ich cisną, blok, kontra z layupem, spanikowany niemiecki trener bierze czas, coś ustawia, wychodzą od własnej linii i od razu są pod full court press,nic z tego nie mogą rozegrać - to się nazywa dołowanie przeciwnika.
    W ataku - Grecja pcha balon do środka. Nie ma bloku, nie ma tam nikogo kto cokolwiek by zrobił poza ściąganiem do ziemi faulem. Jakaś zona się pojawiła na moment, ale
    zaraz ją rozbili krótkimi penetracjami międzyliniowymi. Jakby nie to rozprężenie pod
    koniec 1Q, to byłoby nie 11, a dobre 20 dla Hellas.
    Świetny jest Papaloukas - już czekam na jego pojedynek z Kobe Bryantem,bo to pewnie on bedzie go pilnował. To będzie interesująca rzecz.Tutaj nie ma na niego plastra - za duży,za mocny na małych, za dobry z piłką na wyższych Niemców. Kaman, "gwiazda NBA", wygląda jak wysoki turysta skaperowany przez Niemców do drużyny już w Pekinie.Dirk niewidoczny w 2q.Przez moment wyglądał nawet na trochę zrezygnowanego.Jeśli Grecy utrzymają intensywność obrony, to nic im nie powinno się stać.

  • Gość 83.2.218.*

    Zostały 4 minuty, jest +20 dla Greków, nic się już nie wydarzy. Tak jakby w tej 2 połówce coś się działo, poza jeszcze gorszą grą Niemców, jeszcze żałośniejszymi odpałami z dystansu i dorzuconymi do kolekcji ruchami wysokich, wyglądających jakby grali w betonowych kaloszach i z połkniętym kijem. Grecy za szybcy jeden na jeden, zbyt atletyczni, zbyt skupieni, zbyt dobrzy, Papaloukas okpiwający obrone, Spanoulis wjeżdzający jak w ciasto, center Glynnadakis panujący pod deska, o tempo za szybki. Niemcy nazbierali grupę sztywniaków, zabiedzonego rozgrywającego, który wygląda jakby miał adhd (naprawdę nie ma w 80 milionowym narodzie jakiegoś wysokiego klepacza, albo chociaż małego-ubogiej wersji Chrisa Paula ?)
    i to moze nawet na Chiny nie starczyć. Nowitzki wymusił dwa faule,wcelował nieblokowanego lewego layupa i skończył mecz. Gwiazda, jak nic.Kaman chyba w ogóle w 2 połowie nie był w hali, a jesli już to gdzieś pod ławką się schował, albo u trenera w kieszeni.Górnicy po szychcie, w strojach roboczych, graliby nie gorzej od tej niemieckich ruchomych pniaków.
    Grecja za to wróciła do gry, bo po meczu z Hiszpanią, co niektórzy mieli wątpliwości, co też ten Yannakis przywiózł do tego Pekinu. Mają obwód, mają pracujących środkowych, mają
    obronę, mają rzut, mają wejście, są w stanie ustawić każdą defense-mode i Amerykanie mogą się obawiać. Pytanie - jak Yannakis potraktuje grupowy mecz z USA, czy będzie się szarpał o zwycięstwo,czy zrobi parę crash testów i właściwie nastawi i ustawi zespół w ewentualnej powtórce, w półfinale, bo chyba tak to z ramówki by wynikało.

  • azazel666

    tak szermierka jest bez sensu czym sie emocjonowac, czym zachwycac (jesli nie walcza Polki/Polacy) ??
    @83
    emocjonujesz sie bardziej gra Grekow niz Grecy :D jedz na urlop polecam.

  • Gość 83.2.218.*

    @ The Truth
    Czytaj mi z ust : CHINY. Raz jeszcze : CH I N Y. I teraz sam przećwicz : CHI-NY.
    To nazwa kraju, z którego reprą zagrali Amerykanie.
    Od połowy 3 kwarty Chińczycy już nawet nie traktowali tego meczu poważnie,a
    Amerykanie produkowali się ponad miarę, bo jak dają, to trzeba brać. Ładnie i
    z przytupem, ale co tu się stało wyjątkowego i co tu wydarzyło takiego cudownego, żeby od razu triumfować i stawiać, że wszystkim pojadą z wielką łatwością ?
    Zrobić rzeczy efektowne i podniebne z takimi ogórkami jest dość łatwo,
    natomiast przeciw takim ogórkom przestrzelić tyle jumperów,
    tak łatwo dawać się stopować ogórkowej strefie, dostawać profesorskie wciry od
    jakiegoś starego Wanga Zhi Zhi, to jest właśnie TO. Atuty są znane. Wad nigdy nikt
    nie zauwazał, zaślepiony dunkami i zajęty kontemplowaniem rzeźby spoconych,czarnychi ciał, a potem były oczy wielkości talerzy i pytanie "łaj ci wspaniali atleci
    przegrali jak dzieci ?, łaj, łaj ?, ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - ŁAJ ?".
    Tak pytali ludzie wyrwani ze snu. Po 8 latach klęsk USA niektórzy, jak ty, śpią nadal.
    A rozsądek by nakazywał dmuchać na zimne. Patrzeć krytycznie chociaż jednym okiem.
    Co ja mówię - połową jednego oka. Jeśli wygrają te Igrzyska, to będziesz
    się produkował i ciskał na mnie gromy, że miałem jakieś pytania i nie wierzyłem
    jak przykładny obywatel, będziesz miał swoje 5 minut, ale poczekajmy może z
    pochwałami do jakichś poważnych sprawdzianów
    (mam wątpliwości,czy to będą w ogóle mecze grupowe, podejrzewam,że dopiero
    półfinał), a z hucznym orgazmem ("będzie sensacja,jak kogoś z 10 wypuszczą") do, podobno bezdyskusyjnej, ostatecznej wygranej.

  • Gość 83.2.218.*

    Włączam ot, tak sobie, a tu Pekińczyki po 3 kwartach +14 z Espanią :) Pomieszanie z poplątaniem.

  • Gość 83.2.218.*

    Jednak Hiszpanie. Dychą, po dogrywce. Nie wiem, co oni robili przez 3 kwarty,ale
    4 i OT, to było robienie jajecznicy z pięciu żółtek. Pau klasą dla siebie, w OT
    wybronił Yao, potem go ograł, a na koniec wyfaulował, bodjaże 9 p. w OT było
    jego. Rubio - kapitalna presja w obronie, wybitne asysty. Rudy aka żywa torpeda.
    Team defense. Dobre zmiany. Żółtki pogubieni, parę trójek ich utrzymało do dogrywki, potem - agonia, kaplica, marsz pogrzebowy, stypa . Zaczynali 4q z +14,
    skończyli dogrywkę z -10, w sumie, w 15 minut Hiszpanie zjedli ich 24 punktami.
    Ile byłoby, gdyby cały mecz trzymali intensity z 4q&OT ? 50 ? 65 ? Coś koło tego :)
    Jedno jest pewne - na tym turnieju liczenie na wygraną jak najmniejszym nakładem
    sił może być zabójcze.

  • Gość: [hatamoto77] *.chello.pl

    @83

    na jakim kanale oglądasz mecze, jeśli mogę prosić?

  • Gość 83.2.218.*

    www.itvp.pl/event/pekin/

    Po prawej stronie, w dużym oknie, są nazwy dyscyplin - klikasz odpowiednią i szurasz :).

  • Gość: [hatamoto77] *.chello.pl

    podziękować!

  • Gość 83.2.218.*

    Cała przyjemność być po moja strona :)

  • Gość: [The Truth] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @83-
    Czytaj mi z ust : CHINY. Raz jeszcze : CH I N Y. I teraz sam przećwicz : CHI-NY.
    To nazwa kraju, z którego reprą zremisowali w regulaminowym czasie gry Hiszpanie-faworyt nr.2turnieju.
    I jeszcze raz CHINY, C H I N Y,C H I N Y ,C H I N Y

    C
    H
    I
    N
    Y

  • Gość: [morphes] 144.177.50.*

    Chyba pora cos odszczekac Panowie. Szpadzisci w finale IO.

  • Gość: [Taro] *.lubin.dialog.net.pl

    Polecam stronę Arma.pl, może za jakiś czas szermierka się odrodzi na tyle, że wejdą jakieś bardziej realistyczne dyscypliny do kanonu olimpijskiego.

  • Gość *.icpnet.pl

    Co wy wygadujecie;/ szermierka jest przepięknym sportem!!!

  • Gość: [szerm] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    aż żal... dlaczego za pisanie takich artykułów biorą się ludzie którzy zielonego pojęcia nie mają o szermierce , a potem chodzą słuchy o tym że szermierka jest taka a taka ŻAL

  • nenil009

    Szermierka jest bez sensu? Piłka nożna to dopiero jest bezsensowny i nudny sport :/ koszykówkę zrozumiem, piłkę ręczną i siatkówkę też, ale piłka nożna?!

  • Gość: [szermierz klasyczny] *.ssp.dialog.net.pl

    Szermierka sportowa jest sportem. I jako taki nie jest bez sensu bo co to znaczy sens w sporcie? Jest ciekawym sportem, w którym w porównaniu do wielu innych sporo się dzieje.

    Natomiast prawdą jest, że nie ma już absolutnie nic wspólnego z bronią. Jest sportem umownym, używającym rekwizytów, które jeszcze broń przypominają. Ale po zdjęciach w których obaj zawodnicy są ewidentnie trafieni, czyli w prawdziwej walce byliby martwi bądź ciężko ranni widać, że związku z walką czy bronią nie ma tu już żadnego.

    Dlatego powstała szermierka klasyczna, która wróciła do starej zasady z początków szermierki sportowej i z całej historii walki bronią - "trafić nie będąc trafionym". Szermierka sportowa zamieniła to na "trafić o ułamek sekundy wcześniej", niektóry dodają "by zapalić lampę". Doprowadziło to do tego, że często zawodnicy trafiają się praktycznie równocześnie (z medycznego punktu widzenia, takie trafienie nie powstrzymało by ich przed dokończeniem ruchu), ale w szermierce sportowej (szpada) jest to ignorowane, obaj otrzymują punkt, lub we florecie czy szabli zgodnie z konwencją (w ogólnym zarysie chodzi o uprzywilejowanie natarcia, nie miejsce tu na szczegóły) sędziuje się punkt dla nacierającego.

    Byłem szermierzem sportowym, szukałem europejskiego stylu walki bronią białą, ponieważ uważam, że mamy w tej dziedzinie największe osiągnięcia. Okazało się, że w szermierce sportowej tego nie znalazłem. Dlatego zmieniłem dyscyplinę sportu na szermierkę klasyczną.

    Autorzy artykułu ewidentnie dobrze by się bawili na zawodach szermierki klasycznej, natomiast szermierka sportowa zupełnie nie jest dla nich ;-). Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

  • Gość: [blablabla] *.izacom.pl

    Te zdjęcie które jest niby szablą to jest totalna bzdura i jak ktoś ma problem z określeniem to niech lepiej czegoś takiego nie robi, bo jest mi go żalllllllllllllllllllllllllllllllllll....................................................................................

  • Gość: [ktos] *.acn.waw.pl

    piszac takie rzeczy to mozna stwierdzic ze jestes sam bez sensu wogole nie masz pojecia o co tam chodzi a wypowiadasz sie jak bys byl nie wiadomo kim!!!! jak sie czegos nie wie na jakis temat to sie nie udziela (taka rada na przyszlosc) moze dla ciebie jest to bez sensu ale inni widza w tym super zabawe i radosc!a tak na przyszlosc nie ma czegos takiego jak polskie szermierki (prosze sprawdzic w slowniku jezyka polskiego) szermierka to dyscyplina a jak chce sie odroznic obie plci to zaleze jaka sie bronia walczy np szabla- szablistki i szablisci floret- florecistki i florecisci i szpada - szpadzistki i szpadzisci. mam nadzieje ze nastepnym razem zastanowicie sie zanim co glupiego powiedzie pozdrawiam

  • Gość: [Monia] *.static.xcore.pl

    wpienia mnie Twój artykuł...zobaczyłeś raz walke szermierczą w tv i myślisz,ze wszystko wiesz... ja trenowalam szermierke 6 lat i moge sie wypowiadać,ale Ty?ciekawe na jakieś podstawie xD otóż mylisz sie szermierze wkładają w treningi dużo wysiłku,nie jest to taki łatwy sport jak sie wyda...i żadna walka nie jest taka sama bo każdy zawodnik/zawodniczka ma inny styl walki przez co i przeciwnik muszi często zmieniac taktyke...a stroje ci tez tak bardzo przeszkadzają...?jjasne lepiej żebyśmy walczyli bez nich i żeby polała sie krew tak?wtedy było by ciekawiej!a i mozna rozpoznac walczących bo mają nazwiska na stojach i barwy klubu na ramieniu xD jeżeli uważasz sie za takiego eksperta dlaczego o tym nie wspomiałeś? taa bo tak jest najłatwiej nie mieć o czymś pojęcia,a to krytykować...żenada...
    idź pograj w bierki może na tym sie znasz i bd to dla Ciebie ciekawsze,a na drugi raz nie wypowiadaj sie na temat czegos o czym nie masz pojęcia bo to wpienia ludzi,niektórzy lubią ten sport i mają na jego temat więcej do powiedzenia... etC :P

  • Gość: [wołodyjowski] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Rozumiem, że ten artykół jest o kobietach, bo o szermierce raczej nie.
    Jedne są ładne i drugie też, zwaszcza te rozebrane.
    Rozumiem także, że autor woli te drugie, nie rozumiem natomiast takiego zestawienia czy raczej porównania tych dość różnych Pań.
    Panie w bialych strojach mają twarze co prawda zasłonięte, ale zapewniam autora, że je mają na miejscu. Te natomiast na dole swoje twarze mają,a i owszem , ale między nogami. Jest to kwestia oczywiście wykonywanego fachu, tylko po co mieszać szlachetną szermierkę z pospolitym kurestwem? Ale to kwestia gustu, a żeczonym dyskutować się nie da więc spadam z tąd.

  • Gość: [Ania] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A, czyli szermierka jest bez sensu bo nie można się napatrzeć na rozebrane tyłki, tak?
    Co kto lubi, ale nie piszcie, że jakiś sport jest bez sensu. Bo wtedy Was artykuł staje się bezsensowny.

    I nawet nie wiecie ile trzeba włożyć pracy aby tak "machać" i [niby] "niczym się nie różnić od innych."

  • Gość: [szczera prawda] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Autor tekstu to placek, nie zna nawet zasad tego sportu. Być może są za trudne do pojęcia? Jeśli tak polecam zająć się mniej wyrafinowanym sportem jak np bieganie albo skakanie, z pewnością zasady są łatwiejsze do opanowania...

  • Gość *.gprs.plus.pl

    wrajerzy debile mam was w dupie palanty

  • Gość: [Blueberyy] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    l

  • Gość: [Blueberyy] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ile trzeba było znaleźć tych szczegółów ??? może podam kilka : po pierwsze floret ma do dyspozycji najmniejsze pole trafienia bo tylko tułów bez rąk, szpadą można trafiać wszędzie ponieważ wszystko zalicza się do pola trafienia : głowa, tułów, nogi, ręce...A szabla ma tułów z rękami. więc z tego wynika że szpada nie musi noscić tak zwanych "kamizelek". Szablą zadaje się trafienia po przez cięcia. We florecie walczy się bardziej spokojnie, czujnie - trzeba dobrze wymierzyć koniec broni by trafić - w szpadzie liczy się szybkość. I radziłabym panom - jeśli się nie znacie na tej dyscyplinie sportu to może przestaniecie pisać bezsensowne treści na jej temat. I jeśli nie wiecie dlaczego wszystkie polki były po prawej to może ja wam podpowiem: Jeśli to były zawody drużynowe to na początku przed walkami drużyny wybierają sobie stronę po której chcą walczyć, jeśli zaś to były zawody indywidualne to zawsze zawodniczka która zostanie jako pierwsza przywołana na planszę(a to zależy od ustawienia po grupach ) ma nakaz walczyć po prawej stronie (wyjątkiem jest walka leworęczny-praworęczny ale nie będę tego panom tłumaczyć bo jak sami mówicie to "bezsensowny" sport. ) I jeszcze jedno może zamiast gadać głupoty na temat tego sportu i mówić że nie da się nic zauważyć jak walczą - po oglądalibyści zawody z dokładniejszą uwagą lub wybralibyście się na jedne z nich bo to co teraz mówice to jedna wielka bzudra.

    Pozdrawiam!

  • Gość: [Blueberyy] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    każdy sport powinien być bez sensu bo np. w piłce nożnej w lidze mistrzów po co arsenal cały czas wygrywał - po to by w finale przegrać z barceloną ?? - to jest pana tok myślenia - w każdym sprocie się przegrywa w podobny sposób- gratuluję inteligencji :)
    Florecik :)

  • Gość: [WoYToN] *.adsl.inetia.pl

    Mam pytanie do autora - czy pan/pani trenowala kiedys szermierke, czy wogole cokolwiek poza ogladaniem w telewizji mial/a z nia wspolnego? - Nie? - to wszystko wyjasnia :D Jesli chcial/chcialabys znalezc kiedys sens w tym sporcie to ci pomoge, a przekonasz sie ze szermierka jest sportem tak debilnym i idiotycznym- ze ty nawet nie mial/a bys w nim szans, wiec kim ty w takim razie jestes? Pozdrawiam, wszelkie kwestie i watpliwosci dotyczace szermierki moge wyjasnic na gg 9154239 pozdrawiam!

  • Gość: [mles223@op.pl] *.chello.pl

    witam,
    szanowni Panowie właśnie tym rózni się bycie reporterm od bycia autorem bloga.
    Reporter choć częsciowo przygotowuje się do tego co robie i wie nie znając nawet dyscypliny że szermierka w określaniu kobiety (trenującej jest nie zgodne z gramatyką)
    polecam zwykły słownik język polskiego który można kupić na allegro za 20 złotych.
    Może przyda się na przyszłośc.

  • Gość *.net.stream.pl

    a walczyłeśkiedyś ja walcze w szpadzie niesłusszny wpis

  • konopielka80

    Jak sie panowie nie znacie na zasadach, to wszystko wydaje sie bez sensu
    Zapraszam na mój blog:
    www.aspoleczna.pl

  • Gość *.internetdsl.tpnet.pl

    Nie uważam żeby szermierka była bezsensu...niektórzy się niestety nie znają ale nic na to się nie poradzi...sporty bardzo łatwo jest odróżnić choćby strojem czy zasadami...płeć również nie sprawia problemu w odróżnieniu...wystarczyłoby chociaż trochę poczytać zanim zacznie się wypowiadać na jakiś temat o którym nie ma się pojęcia.!

  • Gość *.icpnet.pl

    Sam trenuję szermierkę i to wcale nie jest bez sensu !!!!!!!! Jak k...a się nie znacie to takich tematów nie piszcie !!!!!!!!!!!!!

  • Gość: [fencer] *.cyberlex.pl

    Sam jesteś kur.. bez sensu pajacu i sam się zamieść w dziale ludzi popier...nych. Nie znasz się to nie pisz! ...trenuje szermierkę połowę swego życia !

  • Gość *.infofarm.com.pl

    Jesteś żałosny lub żałosna !
    nie wiesz na czym polega szermierka... więc o niej nie pisz !
    Pod żadnym względem nie uważam, aby szermierka była bez sensu...najbardziej bez sensu jest twój beznadziejny artykuł .!

  • Gość: [z8k@wp.pl] *.chello.pl

    Jaki nagły atak szermierzy :D Produkujcie się, produkujcie, a my nadal swoje: "szermierka jest bez sensu"!

  • Gość *.adsl.inetia.pl

    Nie masz racji że te trzy dyscypliny szermiercze wcale się od siebie nie różnią. Po pierwsze: w szpadzie trafienie w jakąkolwiek część ciała jest zaliczane, we florecie tylko w tułów, a w szpadzie od pasa w górę. Po drugie każda z trzech broni różnie się koszem, floret ma najmniejszy, szpada jest po środku a szabla ma największy kosz. Po trzecie sędzia nie zalicza trafienia w florecie gdy jest obupólne od tak sobie tylko jest to jakoś zaliczane (nie wiem dokładnie w jaki spośob, bo sam trenuje szpadę) a w szpadzie obupólne jest zaliczane obu walczącym. Po czwarte: w szabli są pchnięcia i cięcia w szpadzie i florecie tylko pchnięcia. A po piąte: każda z broni różni się wagą.

  • Gość *.icpnet.pl

    Jeśli szermierka jest "bez sensu", to po co w ogóle o niej pisać, hm?

  • Gość: [Lowk] 195.245.213.*

    Jest pewna moda, żeby chwalić się niewiedzą, ale myślałem do tej pory, że ona dotyka tylko dzieci w wieku gimnazjalnym, które z tego, że mają dwóję tworza historie w internecie, a tu proszę... nowość...

  • Gość: [z8k@wp.pl] *.ssp.dialog.net.pl

    Chciałem tylko przypomnieć, że szermierka nadal pozbawiona jest sensu:D

  • Gość *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    żenada żałuje czasu poświęconego na przeczytanie tego niby "śmiesznego" tekstu.

  • Gość: [rabbits] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie wiem jak można napisać taki artykuł ,jak się w ogóle nie zna się na danej dyscyplinie Sportowej :) !
    Po pierwsze ,jest to sport (jeden z 5) który jest na igrzyskach od samego początku .
    Po drugie ,jak się nie widzi różnicy (a jest wiele) między walką ,a nawet samą postawą , kobiety od mężczyzny ,to już jest coś nie tak z panem lub partnerem :). Po trzecie ,panowie na tym zdjęciu wyglądają na mistrzów ,którzy nigdy nic nie trenowali a teraz się mądrzą na temat sportu z historią o którym nie mają bladego pojęcia . Jak szermierka może być bez sensu ? Jest to jeden z najstarszych sportów świata . We Francji ogląda go co 3 człowiek i podobnie jest we Włoszech .
    Pozdrawiam i radzę nie pisać artykułów na tematy o których nie macie bladego pojęcia :) !

  • Gość: [xxx] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    zdjęcie na którym są florecistki i jak zostało stwierdzone walczy na nim Sylwia Gruchała, zostało błędnie opisane gdyż walcząca po prawej stronie to japonka Yoko Makishita, jest to zdjęcie z Pucharu Świata w Gdańsku z 2008 roku. Jak już się chce pojechać po sporcie którego się nie rozumie, to chociaż wypadało by pokazać tyle taktu żeby zainteresować się omawianą sprawą i chociaż zdjęcia poprawnie podpisać... Zdjęć Sylwii jest bardzo dużo w internecie więc można było się pokusić o jakieś pewne zdjęcie, gdzie wiadomo że jest to właśnie ona.

  • Gość: [rabbits] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    I tą walkę sędziuje były mistrz świata (1998), srebrny (1990, 2001) oraz brązowy (1993, 1995, 1999) medalistą MŚ. Trzykrotnie brał udział w igrzyskach olimpijskich i zdobył dwa medale (oba w drużynie): brązowy w Barcelonie i srebrny w Atlancie. Ale to jest sport bez sensu :)

  • Gość: [z8k@wp.pl] *.ssp.dialog.net.pl

    Szermierka ciągle jest pozbawiona sensu!

  • Gość: [Sebastian] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    O ile dobrze zrozumiałem, autorom chodziło wyłącznie o to, że szermierka sportowa jest zupełnie nieczytelna dla laika. Trudno się z tym nie zgodzić: choć jest to sport piękny, skomplikowany, wymagający niesamowitej sprawności, inteligencji i żmudnego treningu, to oglądanie go nie sprawia przyjemności. Wątpię, żeby ktoś lubił siadać z przyjaciółmi w pubie przy piwie, obserwując (z perspektywy kamery zawieszonej kilka metrów nad planszą) starcie, w którym bez powtórki w zwolnionym tempie widać jedynie pracę nóg i krzyczeć "To najpiękniejsze przeciwtempo przez złożony chwyt żelaza, jakie widziałem w życiu!", "To fenomenalne przeciwnatarcie pchnięciem-wyminięciem!", "Co za kretyn, mógł zrobić czwartą długą zamiast wypuszczać się z tym pchnięciem wyprzedzającym!". Warto jednak dodać, że oprócz dyscypliny sportowej, nie mającej żadnego przełożenia na realny pojedynek (w kwestii techniczno-taktycznej), istnieją również inne odmiany szermierki, takie jak szermierka klasyczna.

  • Gość: [szermierz A] *.dynamic.gprs.plus.pl

    co za mało inteligentny człowiek to pisał to ja nie wiem. wprost gratuluje inteligencji.
    a talk dla informacji, to kobieta jest szermierzem nie szermierka

  • Gość: [FLORECISTKA] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Człowieku szermierka nie jest bez sensu tylko ona jest dla mądrych ludzi, można by powiedzieć że piłka nożna jest bez sensu bo tam ludzie latają za piłką jak psy a w szermierce musisz myśleć, przewidywać ruchy, być szybkim albo wyszkolonym technicznie i jak sie nie znasz to sie nie wypowiadaj bo dla nie których to jest może całe życie wiesz grr... :/

  • Gość: [sosna] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie sposob sie polapac poniewaz jest to sport dla inteligentnych ,ile to trzeba miec skupienia i kordynacji by mysle i poruszac sie w mocy tego by przecchytrzyc przeciwnika,bardzo ciezki wydolnosciowo sport ....
    pomyslcie za nim co kolwiek napiszecie .

  • Gość *.koba.pl

    jeśli się ktoś na czymś nie zna, to niech się za to nie bierze ; )

  • Gość *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Szermierka jest sztuką! Niełatwą do nauczenia!

  • Gość: [Zuzka64100] *.dynamic.chello.pl

    Ty gości ( że tak się wyrażę ) szermierka nie jest bez sensu !!! Jestem ciekawa czy nauczył byś się w kilka dni podstaw a co dopiero no np. zasłony 2 , albo 1 , więc jeśli się na czymś nie znasz to nie krytykuj, bo jakbym cię spytała o kilka rzeczy na temat szermierki to byś na pewno nie wiedział ! Więc następnym razem lepiej myśl o czym piszesz i pomyśl czy wiesz coś na ten temat ...

  • Gość: [karassas] *.xdsl.centertel.pl

    Jak tak czytam twój artykół to dochodzę do prostego wniosku. Jak się na czymś nie znasz to się nie wypowiadaj. Każda walka szermiercza jest inna. Każda broń ma swoje własne zasady. Np. najprostrza jest taka szpadą zadajemy pchnięcia, floretem cięcia, a szablą zarówno pchnięcia jak i cięcia. Możesz mi wierzyć lub nie ale jeśli znasz zasady szermierki i oglądasz, bądź trenujesz ją to zauważasz kto i kiedy zadał trafienie. Jeśli uważasz, że szermierka jest łatwa do opanowania to czekam na twój medal z jakiegoś turnieju skoro to loteria, to kiedyś musi ci się udać nie?.

  • Gość: [karassas] *.xdsl.centertel.pl

    poprawka we florecie liczą się pchnięcia:) tak jak w szpadzie

  • Gość: [z8k] *.internetia.net.pl

    Nic się nie zmieniło- szermierka ciągle jest bez sensu!

  • Gość: [szabla] *.dynamic.chello.pl

    Bardzo proszę o nie wypowiadanie się w tak gówniany sposób o szermierce! Jeśli żaden z was nie trenował tego sportu to nie macie podstaw tak oceniać ten sport! Każda broń (szabla, szpada, floret) zupełnie się od siebie różnią, mają inne techniki, stroje, zasady więc głupotą jest napisać, że są takie same i wszystko wygląda tak samo. Nawet nie wiecie jak to jest stojąc na planszy i oczekując na pozwolenie do walki. Są to ogromne emocje. Jest to sport dla myślących ponieważ każdy punkt zależy od odpowiedniej strategi i szybkości ( tak jest to sport dla osób używających mózgu! ).

  • Gość: [Kara] *.ssp.dialog.net.pl

    Sądząc tak jestes IDIOTA! Nie uprawiam szermierki ale bronie ludzi, ktorzy ja lubia. Piszac to wychodzisz na samoluba i egoiste. Moze ty mi powiedz czym sie zajmujesz? Pewnie czyms bezsensownym -.- Nie moge patrzec na tak idiotyczne posty, jakim jest twoj.

  • Gość: [ ] 78.9.6.*

    niestety autorzy nie maja pojęcia o tym sporcie

  • z8k

    Czy wiecie, że szermierka nadal jest bezsensu? A to już tyle lat od wpisu :D

Dodaj komentarz

© Supergigant
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci