Menu

Supergigant

Założony w 2006. NBA, piłka nożna i inne błyskotliwe obserwacje sportowe. Obecnie aktualizowany od wielkiego dzwonu.

Grula, Kiszony i Golonko czyli mamy powody do dumy

mrpw

Aż musicie to zobaczyć:

Tak wygląda najnowsza kampania promocyjna naszego kraju.

Twórcą kampanii jest Polska Organizacja Turystyczna, celem - zachęcenie zagranicznych turystów do odwiedzania Polski.

- Przekaz jest skierowany do licznej polskiej emigracji w Wielkiej Brytanii. Chcemy, aby ci młodzi przedsiębiorczy ludzie poczuli się honorowymi ambasadorami Polski i byli świadomi bogactwa walorów turystycznych, jakie może zaoferować nasz kraj ich angielskim kolegom. W reklamie przedstawiamy wspaniałą jedenastkę zawodników symbolizujących zbiór atrakcji Polski w celu stworzenia nowego trendu przyjazdów na krótki urlop typu "city breaks". Sądzimy, że różnorodność form aktywnego wypoczynku w połączeniu z możliwością skorzystania z licznych ofert tanich linii lotniczych jest unikatową propozycją spędzenia wolnego czasu, zarówno dla naszych rodaków z zagranicy, jak i Brytyjczyków. Mamy nadzieję, że formuła sportowa reklamy pomoże nam dotrzeć do obu tych grup - tyle Rafał Szmytke, prezes POT.

Czyli mechanizm jest następujący: kampania dociera (spoty chodzą na TVPolonia i na Polsacie2) do Polaków w Londynie, Glasgow, Dublinie, Manchesterze i Cardiff, którzy następnego dnia przychodzą do pracy i namawiają swoich kumpli obcokrajowców do wizyty w Polsce (na południu), bo tu jest tak super. Super jest kiszony jest i golonka. Skwary i grule. Schaboszczak i bigos zapite żurem i zagryzione kiszonym też są super. Po jedzeniu można się udać na kulig i pofiglować z dziewką z obowiązkowym warkoczem. A przed wyjazdem obkupić się na lotnisku w suweniry - ciupaskę i kierpce. Super.

Ciupaga, grule, żurek i warkocz. I Darek Szpakowski. Mamy powody do dumy.

Jako nasze powody do dumy wybrano najgorszą polską cepelię.

Do tego ruszyła strona internetowa, na której można wybrać swoją własną jedenastkę i wygrać nagrodę - wycieczkę do jakiegoś polskiego kurortu. Nasz wybór to:

Ciupaga, Żurek, Kiszony, Warkocz, Grula, Mielony, Kierpeć, Skwara, Golonko, Smalec i Koński w bramce.

Ze spotu chyba nie są dumni, bo na stronie go nie ma. Szukaliśmy go już wczoraj - nie znaleźliśmy ale dziś jakaś miła duszyczka wrzuciła go na youtuba.

Kampania podobno będzie kosztować pół miliona złotych. Ciekawe, prawda?

Komentarze (30)

Dodaj komentarz
  • Gość: [mikesz] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Zaiste słabe to okrutnie.

  • wyrons

    A ja myślałem, że to Wy wymyśliliście te kretyńskie nazwiska.

    O, ja naiwny.

    Swoją drogą - ciekawe, czy ktoś pomyślał, jak ludzie będą wymawiać Bieszczadzki.

  • kataryna.kataryna

    I do tego to hasło reklamowe jak wysikiwane na śniegu.

  • Gość: [rgkk] *.probit.wroc.pl

    Dałoby się gorzej. Trzeba by się trochę postarać, potrenować, poduczyć, ale by się dało :)

  • halfoat

    nie wiem dlaczego, ale młody Szpaq przypomina mi tu Olafa Lubaszenkę

  • Gość: [Rudestus] *.chello.pl

    No zapomniano o jednym bardzo ważnym elemencie-kaszance...

  • Gość: [jk] *.chello.pl

    blagam....powiedzcie ze to jakis nedzny zart....

  • halfoat

    to jakiś nędzny żart

  • Gość: [pajakk] *.chello.pl

    dzięki ci wybawco... :)

  • Gość: [Lider] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    o kur...

    i co ma teraz przyjść do pracy na budowe Zenon i łamanym ingliszem oznajmić, że "hajda angole do Polszy jesc skwarki". mhm szykujmy się na inwazję.

  • Gość: [luczy] *.chello.pl

    na pierwszy rzut oka fajne
    jakoś bardziej ten entuzjazm z głosu szpaka bardziej uderza
    po przemyśleniu fakt, lepiej głowe schylić i mówić że to żart

  • Gość *.chello.pl

    OMG! Ledwie styczeń, a już objawił się faworyt na żenadę roku. Nieźle. :-/

  • Gość: [mrmm] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Blog jest super bede go polecał znajomym bo jest tego warty...Czekam na nastepne noteczki

    jak masz ochote to odwiedz www.oceniajcie.pl

  • Gość: [xtravaganza] *.chello.pl

    żenujące. ktos kto to wymyślił i zatwierdził powinein dostaćbana do końca życia na wymyślanie czego kolwiek. Ciekawe kto przytulił za to kase?

  • Gość: [lipasss] *.aster.pl

    Bramka: Ciupaga
    Obrona: Golonko Ćwikła Schabowy Pieróg
    Pomoc: Wieliczka Smalec Kiszony Mielony
    Napad: Biesiada Halny
    Rezerwowi: Skwara Krzesany Grula Bigos Kierpeć Koński

  • Gość *.limes.com.pl

    A co to jest grula?

  • airborell

    Problemem nie jest bigos i golonko, problemem są kompleksy co poniektórych, którzy to uważają za "najgorszą cepelię". Jakoś Włosi nie wstydzą się swojej pizzy i spaghetti, Grecy swojej mousakki, a Rumuni mamałygi.

    Reklama taka sobie, bo nie wiem, co ona ma reklamować. Ale tego wstydu ja po prostu nie rozumiem.

  • Gość: [wer] *.sbmec.pl

    ojjjjjj boli...
    @airborell problemem nie jest ćwikła (którą bardzo lubię i szanuję;)) kierpce i ciupaga; pomijając nawet żenującą koncepcję tej reklamy, to prawdziwym problemem jest to, że ta reklama zachęca do przyjazdu do Polski, bo tu jest PRZAŚNIE, a na PRZAŚNOŚĆ nie ma mojej zgody; ja ciągle wierzę, że na otwarcie Euro'12 będziemy w stanie zaoferować coś więcej niż zespół Mazowsze. zabrakło tutaj tylko faceta z wąsami.
    no i jednak nie da sie pominąć tej koncepcji, która też robi swoje... brawa dla copywriterów;)

  • Gość: [rzepka] 213.25.67.*

    kurwa, bolesne po prostu
    tyle sianka na taka zenade

  • Gość: [wer] *.sbmec.pl

    No i te wyrazy (niektóre) też są faktorem, nie będę oszukiwał. zapraszam cię airborell na BIESIADĘ Z ŻUREM I KISZONYMI, PRZYODZIEJ TYLKO SWOJE KIERPCE...
    fucking ridiculous....

  • Gość: [poselsuski] *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Irek żelę jest w świetnej formie:
    www.youtube.com/watch?v=wfKNqKDHZJ0

    www.youtube.com/watch?v=bcqwc73fCd4&feature=related

  • ogqozo

    Baardzo ciekawy dzień w NBA. Suns wszeli na pierwsze miejsce na Zachodzie. W powtórce z finału Cavs wygrali na wyjeździe ze Spurs, choć Tony Parker mógł wyrównać z wolnych na pół minuty przed końcem. Jednak to LeBron, tradycyjnie, potrafił zadać ostateczny cios. A Marcus Camby tradycyjnie nabija sobie statystyki, zaliczając 24 zbiórki i 11 bloków.

  • halfoat

    współczuję kibicom Suns, D'Antoni gdyby mógł grałby w 5, po co mu rezerwowi

  • Gość: [dmasta] *.85-237-177.tkchopin.pl

    Halfoat: gdyby Hill byl zdrow, to by grali osemka, co jest pewnym postepem w stosunku do poprzednich lat, kiedy grali w 7miu. Zreszta nie wiem, czy masz czego wspolczuc, poki Suns wygrywaja wszystko jest ok. Jakos tez wszyscy narzekaja na lawke Phx, a sa przeciez inne druzyny ktore maja rownie krotkie lawki, np. Detroit.

    Chyba wyrazy wspolczucia naleza sie bardziej kibicom Denver, ktorzy majac najsilniejszy sklad na papierze w NBA, sa dopiero na 7mym m-cu na zachodzie...

  • Gość 80.50.234.*

    oj, ramatyczne wydarzenia mają miejsce w halle.

  • Gość: [saian] *.chello.pl

    A może frytki do tego?

  • halfoat

    nie wiem dlaczego nie powołano naszego eksportowego zawodnika Gorzały, w napadzie wymiata

  • Gość: [pla] *.chello.pl

    Polskę można sprzedawać za granicą na różne sposoby: tym, że jesteśmy nowocześni i dynamiczni, jakie to spoty leciały na BBC, w sam raz dla inwestorów, a gdzie indziej - pod marką "przaśność". Jeśli tylko ktoś zechce dzięki temu przyjechać do Polski i zostawić tu trochę pieniędzy w jakiejś agroturystyce - dla mnie bomba. Przed kim się tak wstydzicie tych grul i ciupagi?

  • mrpw

    airborell: a Ty jak zwykle wyrywasz dowolnie z kontekstu (tym razem bigos i golonkę z kontekstu ciupagi, kierpców i warkocza) i nas obrażasz, tym razem pisząc, że mamy kompleksy.

    Masz prawo być dumny ze schabowego, kiszonych i żuru. Masz prawo nosić kierpce i wywijać ciupagą. Masz prawo nie widzieć w tym spocie nic żenującego. My mamy prawo być dumni z czego innego i czuć się zażenowani. I to naprawdę nie jest powód, żeby nas obrażać.

  • airborell

    Macie rację pod tym względem, że nie powinien być to _jedyny_ element kampanii reklamującej Polskę. Jeżeli natomiast jest jednym z wielu... Jakoś Niemcy, Czesi, Szkoci i mnóstwo innych narodów nie wstydzi się swojego piwa, knedliczków, kiltów i innych elementów wizerunku, który Wy uznalibyście pewnie za maksymalnie przaśny i żenujący: wręcz przeciwnie, budują na tym (oczywiście nie tylko na tym) swój wizerunek i swoją tożsamość.

    Ja mam wrażenie, że nasz główny problem polega na tym, że my nie potrafimy zaakceptować samych siebie i bardzo chcemy udawać kogoś innego.

Dodaj komentarz

© Supergigant
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci